شناسهٔ خبر: 67545349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مجلس اعلای شیعیان لبنان به پزشکیان تبریک گفت: این انتخابات بیانگر وحدت ملی ملت ایران است

اقتصادنیوز: نایب رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان امروز (شنبه) در پیامی ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که این انتخابات بیانگر وحدت ملی ملت در این کشور و پایبندی آنها به اصول انقلاب اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شیخ «علی الخطیب» نایب رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان در این پیام تاکید کرد: برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری را که منجر به پیروزی جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان شد را به آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و ملت عزیز ایران تبریک می‌گوییم.

شیخ الخطیب افزود: ملت ایران در این انتخابات عزم و پایبندی خود را به وحدت ملی و اصولی که جمهوری اسلامی بر پایه آن بنا نهاده شده اعلام کرد و ایستادگی خود را در برابر نیروهای استکبار جهانی که با آرمان‌های حق طلبان و مهمترین آن مساله ملت فلسطین دشمنی می‌کنند، نشان داد.

وی تاکید کرد که اشتیاق ملت ایران و رهبری فرزانه آن به اجرای تعهدات قانون اساسی، تاب آوری و ثبات سیاسی ایران را تقویت کرد و دولت ایران و نهادهای آن را به پیشروی در روند توسعه، پیشرفت و اقتدار سوق داد. همچنین زمینه‌سازی واقعی دموکراسی منحصر به فردی که در کشورهایی مدعی دموکراسی وجود ندارد، را فراهم کرد.

خبر مرتبط
جزئیات دستگیری تیم تروریستی 8 نفره شب قبل از انتخابات

اقتصادنیوز: رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان گفت: شب قبل از انتخابات تیم تروریستی ۸ نفره توسط نیروهای امنیتی استان دستگیر شدند.

شیخ الخطیب در ادامه پیام خود برای پزشکیان در سمت ریاست جمهوری ایران آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون کرد.

پزشکیان دیروز جمعه (۱۵ تیرماه) در دومین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان با کسب اکثریت آرا، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

خبر مرتبط
تبریک جبلی به پزشکیان/تلاش صداوسیما برای رقابتی کردن انتخابات

اقتصادنیوز: رئیس رسانه ملی در پیامی خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: صداوسیما تلاش کرد نقش بسزایی در رقابتی کردن فضای انتخابات و ایجاد شور در جامعه داشته باشد.

مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور به ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رسید که بر این اساس، تعداد آرای پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‌تعداد آرای «سعید جلیلی» رقیب وی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ اعلام شد.

 

نظر شما