شناسهٔ خبر: 67545022 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مشاور رسانه ای بشار اسد در تصادف رانندگی کشته شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- در بیانیه دولت سوریه آمده است: «ریاست جمهوری عربی سوریه در سوگ درگذشت مشاور «لونا الشبل» که امروز پس از یک تصادف شدید رانندگی درگذشت، عزادار است.»

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: او در سال‌های اخیر به‌عنوان مدیر دفتر سیاسی و رسانه‌ای ریاست‌جمهوری و سپس به‌عنوان مشاور ویژه ریاست‌جمهوری خدمت کرده است. رسانه های دولتی گزارش دادند: لونا الشبل پس از انحراف ماشینش از جاده دچار خونریزی مغزی شد و جان سپرد.

این زن 48 ساله به دلیل ترک حرفه روزنامه نگاری معتبر در شبکه تلویزیونی الجزیره قطر به شهرت رسید و مشاور رسانه ای اسد شد. الشبل در دوران جنگ داخلی روسیه مشاور رییس جمهور این کشور بود. اما نقش او فراتر از ارتباطات عادی گسترش یافت و زمانی که اسد را در دیدارهای سطح بالا در سوریه و در دیدارهای نادرش در خارج از کشور همراهی می کرد، جایگاهی را در حلقه داخلی اسد برای خود ایجاد کرد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، اوایل این هفته گزارش داد که او در ماه‌های اخیر از مناصب رسمی دور شده و برادرش دستگیر شده بود. این گروه معارض سوری مدعی شده الشبل به افشای مذاکرات محرمانه ایران و سوریه متهم شده بود. پس از حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق در ماه آوریل، سازمان اطلاعات سوریه برادر او را به اتهام ارتباط با یک طرف متخاصم با سوریه دستگیر کرد.

در سال 2020 واشنگتن شبل و همسرش عمار ساعتی را تحریم کرده بود.

این خبر را در فرانس24 ببینید

نظر شما