شناسهٔ خبر: 67542597 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

مهاجری: ملی‌پوش می‌سازم، چون پول خریدش را ندارم!/ از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شویم/ کدام مربی امیری یا بیرانوند را نمی‌خواهد؟

رضا مهاجری سرمربی خیبر خرم آباد گفت: از اعتماد باشگاه و هواداران ممنونم و امیدوارم با تیمی خوب حضوری قدرتمند در لیگ برتر داشته باشیم تا پاسخ این محبت را بدهم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، خیبر از جمله تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار فوتبال ماست. از آن تیم‌ها که بودنشان در هر لیگ باعث اعتبار و آبرو می‌شود. از آن تیم‌ها مثل ملوان، صنعت نفت، سپاهان یا تراکتور، نساجی، استقلال یا پرسپولیس که ورزشگاه‌ها را پر می‌کنند. از آن تیم‌ها مثل شاهین بوشهر که مردمان یک شهر با نتایجش جشن می‌گیرند و عزاداری می‌کنند. لرستان فقط یک بار طعم حضور در سطح اول فوتبال را با گهر درود چشید و حالا خیبر خرم آباد که مشهورترین تیم این استان است، با یک مدیریت کاملا خصوصی در لیگ بیست و چهارم خواهد بود. رضا مهاجری خیبر را به لیگ برتر آورد و قرار است این فصل نیز روی نیمکت این تیم باشد. بعد از این اتفاق بزرگ مهاجری هیچ صحبت رسانه‌ای نداشت. حالا که فصل نقل و انتقالات شروع شده، هنوز فقط دو سه تیم شروع به تمدید قرارداد با بازیکنان قبلی خود کردند که خیبر یکی از آنهاست. از بین مربیان فصل قبل لیگ برتر نیز مهاجری تنها کسی است که به شکل رسمی تمدید کرده است. حرف‌های تازه رضا مهاجری را در ادامه می‌خوانید:

ضمن تبریک مجدد بابت رکورد شکنی و صعود با اقتدار خیبر بفرمایید این روزها چه می‌کنید؟
قبل از هر چیز باید تشکر کنم از تمام کسانی که در مسیر تحقق این کار بزرگ به خیبر کمک کردند. از مدیریت و مالک محترم باشگاه، همکارانم در کادرفنی، بازیکنان و تمام طرفداران و مسئولان شهر و استان که در مسیر این تاریخ سازی کنار ما بودند. از همه ممنونم

چرا بعد از این صعود با اقتدار هیچ صحبتی نکردید؟
از ابتدای حضورم در فوتبال چه به عنوان بازیکن و چه مربی اعتقاد داشتم که باید حرفم را با کارم و با نتیجه درون زمین بزنم. خوشحالم که توانستیم به آرزوی دیرینه مردم لرستان جامه عمل بپوشانیم.

پرسپولیس مربی جدید آورده، استقلال و ذوب آهن و مس رفسنجان هم تلویحا با مربی خود تمدید کرده اند اما خیبر تنها تیمی است که رسماً اعلام کرد با شما ادامه می‌دهد.
من هم از اعتماد باشگاه و هواداران ممنونم و امیدوارم با تیمی خوب حضوری قدرتمند در لیگ برتر داشته باشیم تا پاسخ این محبت را بدهم.

اولویت شما ماندن در خیبر بود؟
بله و همین حالا هم اولویت ما در نقل و انتقالات تمدید قرارداد با بازیکنان خودمان است. با چند نفر تمدید کردیم که خبرش رسانه‌ای شده و انشاالله با حفظ اسکلت اصلی تیم نسبت به رفع نقاط ضعف و ترمیم و تقویت نیز اقدام خواهیم کرد.

فقط چند تیم به شکل رسمی در نقل و انتقالات استارت زده‌اند؛ استقلال، پرسپولیس و سپاهان و البته خیبر که خود این مسئله جای امیدواری دارد.
ببینید کار در تیم‌های پرطرفدار سخت‌تراست. من تجربه بازی در ابومسلم و هدایت نساجی و تراکتور را دارم و می‌دانم که باید جوری کار کنید که هواداران نگران نباشند. ما هم از لحظه قطعی شدن ادامه همکاری کار خود را برای تقویت تیم در نقل و انتقالات آغاز کردیم

از بازیکن جدید کی رونمایی خواهید کرد؟
فصل و نقل و انتقالات مثل هر تجارت و معامله دیگری در شروع با یک حباب همراه است که قیمت‌ها را غیر واقعی می‌کند. درست مثل میوه نوبرانه در هر فصل، می‌بینید که حتی سه چهار تیم ثروتمندی که هر سال برای قهرمانی بسته می‌شوند نیز هنوز از بازیکنان جدید خود رونمایی نکرده‌اند. ما صحبت‌هایمان را کرده و به توافقات لازم تا این تاریخ نیز رسیده ایم، بر اساس بودجه و توانی که داریم لیستمان را اولویت بندی کرده و در نقاطی از زمین که نیاز به تقویت و ترمیم داریم، با هر سه اولویت اول - دوم و سوم لیست مذاکره داشته‌ایم اما فصل نقل و انتقالات است و بازیکنان هم پیشنهادات رنگارنگی دریافت می‌کنند. به تجربه من چند روزی باید صبر کرد.

این یعنی شما چراغ خاموش کارهایتان را می‌کنید و منتظر می‌شوید تا حباب قیمت‌ها ترکیده و سپس اقدام به عقد قرارداد رسمی کنید!
بله، صد در صد. من آدم بی‌تجربه‌ای نیستم و کارنامه‌ام در کیفیت بستن تیم‌هایم مشخص است. ما با بازیکنان لیگ برتری و با تجربه مذاکره داشتیم و به توافق هم رسیده ایم. کسانی که تجربه بازی در لیگ برتر دارند، چرا که این سطح با لیگ یک تفاوت دارد. حفظ اسکلت اصلی تیم مهم است اما درک تفاوت سطح لیگ برتر با لیگ یک هم به همان اندازه اهمیت دارد.

خیبر به عنوان یک تیم خصوصی توانایی رقابت در جذب ستاره‌های گران قیمت با سایرین را دارد؟
مسلم است که خیر، اما اسم خیبر و مهمان نوازی مردم لرستان به همراه مدیریت کارآمد، سال قبل هم باعث شد خیلی‌ها با ارقام پایین‌تر به تیم ما بیایند. برای فصل بعد و لیگ برتر نیز همینطور خواهد بود. ضمن اینکه اساساً من اعتقادی به ارقام کاذب و رقابت‌های بی‌دلیل در این فضا ندارم.

مهاجری: ملی پوش می سازم، پول خریدش را ندارم!/ از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شویم/ کدام مربی امیری یا بیرانوند را نمی خواهد؟

نگران نیستید که قول‌ها و وعده‌هایی که برای تمدید به شما داده‌اند، عملی نشده و خیبر نتواند نتایج دلخواهتان را بگیرد؟
نه چون فصل قبل به صداقت و اعتماد مسئولان تیم ایمان آوردم. هر دو انگیزه‌های یکسانی برای موفقیت داریم

آنها از شما قولی برای جایگاه تیم در پایان فصل نگرفتند؟
نه اما هدفمان مشترک و یکی است. اینکه در سال اول تیم با اقتدار در لیگ بماند و نیاز به امتیازات آخر فصل پیدا نکند. بعد هم با یک برنامه مدون طی چهار پنج سال به ثبات و اهداف ثانویه خود برسد.

در سال اول ‌بیش از ۸۰ درصد تیم‌های صعود کرده به لیگ آزادگان برمی‌گردند. این بلا سر گهر دورود هم آمد. چکار می‌کنید که سر شما نیاید؟
دقیقاً آمار خود گویاست. ما نگران نیستیم، هواداران نیز نگران نباشند. قرار نیست از یک سوراخ دو بار گزیده شویم. ما آمده‌ایم که آسانسور نباشیم و آماده‌ایم که در لیگ برتر بمانیم.

صحبت از بازگشت استعدادهای لرستان به خانه با حضور خیبر در لیگ برتر است.
من فصل قبل هم که به خیبر آمدم، اولویتم را برای استفاده از استعدادهای لرستان گذاشتم. باور داشتم و حالا ثابت شد که استعدادهای بومی این استان آنقدر توانمندی دارند که در سطح اول فوتبال باشند. برای لیگ برتر هم اولویت ما استفاده از استعدادهای خودمان است.

منظورم به طور مشخص ستاره‌های ملی پوش اهل لرستان بود. بیرانوند یا وحید امیری که خیلی در مورد تمایل آنها به بازگشت صحبت بود!
کدام مربی را سراغ دارید که ستاره‌ای همچون بیرانوند یا امیری را نخواهد؟ اما واقعیت این است که ظرفیت و بودجه و پتانسیل یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر - آن هم تیمی که به شکل خصوصی و شخصی اداره می‌شود - به گونه‌ای نیست که بتواند چنین خریدهایی داشته باشد. بازیکن ملی پوش با ارقام بسیار بالاتر پیشنهاد دارد. ما از جانب خود با آغوش باز از تمام فرزندان لرستان استقبال می‌کنیم اما نظر آنها هم شرط است.

خیلی می‌شنیدیم که وحید امیری دوست دارد فوتبالش را در خیبر تمام کند یا بیرانوند، پس هیچ صحبتی بین شما با این دو ملی پوش نشده است؟
ما با افتخار در خدمت این دو بزرگوار و سایر فرزندان لرستان هستیم اما باشگاه خصوصی با این ارقام موجود در بازار ظرفیت محدودی دارد. تا امروز روش من در تمام تیم‌هایی که داشتم این بوده که ملی‌پوش بسازم و پول لازم را نداشتم که پذیرای ملی‌پوشان حاضر باشم.

چرا هیچ وقت رضا مهاجری را در یک تیم ثروتمند که دغدغه هزینه نداشته باشد نمی‌بینیم؟
بخشی از آن به پیشنهادات طرف مقابل برمی‌گردد و بخشی به شخصیت خودم، به نظر من تیم بستن با قیمت‌های بالا و بدون محدودیت کار سختی نیست. هنر آن است که با بودجه محدود در عین رقابت با تیم‌های ثروتمندتر بتوانید بازیکنان را قانع کنید که به تیم شما بیایند. یک مربی باید استعدادهای جوان را بشناسد و به آنها کمک کند تا به تیم ملی و رده‌های بالاتر برسند. بازیکنان شاغل در لیگ برتر نیز برای کار با آن مربی ترغیب شوند و به همین دلیل من همیشه در چنین تیم‌ها و فضاهایی کار کردم.

نظر شما