شناسهٔ خبر: 67542512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اولویت‌های کمیسیون شوراها در مجلس دوازدهم

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس توضیحاتی درباره اولویت‌های کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس دوازدهم ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

ولی‌الله بیاتی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه بسیاری از طرح‌ها و لوایح را در مجلس یازدهم در این کمیسیون بررسی و به سرانجام رساندیم، گفت: اما برخی از طرح و لوایح نیز با اتمام مجلس نیمه تمام ماند که در مجلس دوازدهم آنها را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: زمانی که عمر یک مجلس به پایان می‌رسد، با آغاز مجلس جدید تمامی طرح‌ها و لوایح باقی مانده باید به روز‌ رسانی شود طرح‌های باقی مانده باید با امضای نمایندگان مجدد به جریان بیفتد و لوایح نیز با بر سر کار آمدن دولت جدید، مجدد به مجلس ارائه شود.

وی درباره اولویت‌های کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس دوازدهم، بیان کرد: موضوع اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که قرار است سال آینده انتخابات آن برگزار شود، اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش 40 نماینده به نمایندگان فعلی و همچنین تقسیمات کشور و تقسیم برخی از استان‌ها مانند استان سیستان و بلوچستان از جمله اولویت‌های کمیسیون شوراها در مجلس دوازدهم است.

بیاتی در همین راستا ادامه داد: ساماندهی تجمعات و راه‌پیمایی‌ها و تشکیل سازمان ملی مهاجرت برای ساماندهی و اقامت اتباع در کشور نیز از مواردی هستند که در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس پیگیری خواهیم کرد.

بیاتی با بیان اینکه قانونی درباره شکلگیری تشکل‌های اجتماعی یا سازمانهای مردم نهاد وجود ندارد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع در کمیسیون شوراها و امور داخلی با ارائه طرحی تشکیل سازمانهای مردم نهاد را هم قانونمند خواهیم کرد.

نماینده تفرش در مجلس گفت: بسیاری از این طرح‌ها و لوایح در مجلس گذشته در کمسیون شوراها تصویب شده و جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شده بود که با آغاز مجلس دوازدهم و تعیین تکلیف شدن کمیسیون شوراها و انتخاب هیئت رئیسه آن، بررسی آنها را در اولویت قرار خواهیم داد.

انتهای‌پیام/

نظر شما