شناسهٔ خبر: 67541960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تبریک رئیس اتاق ایران به پزشکیان/انتظار بخش خصوصی از منتخب مردم

اقتصادنیوز: در پیام تبریک رئیس اتاق ایران به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب تأکید شد: بخش خصوصی انتظار دارد دولت در انتخاب وزرا، شایستگی افراد را ملاک قرار دهد و برای هماهنگی در سیاست‌گذاری اقتصادی تلاش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس اتاق ایران در پیام تبریک به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، ضمن اعلام آمادگی بخش خصوصی برای همفکری و همکاری به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌ها، تأکید کرد: انتظار فعالان اقتصادی این است که هماهنگی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی دنبال شود و از طرفی در انتخاب وزرا، شایستگی‌های علمی و اجرایی افراد ملاک قرار گیرد.

متن پیام تبریک صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران به شرح زیر است.

اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و شهرستان‌ها مراتب تبریک خود را از انتخاب شایسته حضرتعالی به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران ابراز داشته و آرزوی بهروزی و توفیق روزافزون دارند. حضور هموطنان با گرایش‌ها و سلیقه‌های مختلف در انتخابات در روزهای هشتم و پانزدهم تیرماه، به رغم همه مشکلات اقتصادی و برخی نارضایتی‌های اجتماعی و سیاسی، بار سنگینی را بر دوش همه ارکان سیاسی کشور و به ویژه حضرتعالی گذاشته است.

بر اساس نظرسنجی‌های معتبر، مشکلات اقتصادی از قبیل تورم، فقر و نابرابری جزو دغدغه‌های اصلی مردم بوده است که یکی از ریشه‌های اصلی آن ضعف بنیه تولید در کشور است. حضرتعالی در برنامه دیدار با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فرمودید حل مشکلات اقتصادی به یک‌باره و بدون مشارکت و کمک بخش خصوصی و مردم و بدون داشتن نقشه راه کارشناسی شده و علمی ممکن نیست.

فعالان اقتصادی بخش خصوصی، ضمن اعلام آمادگی برای کمک همه‌جانبه به جنابعالی جهت همفکری و همکاری به منظور پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حسب منویات مقام معظم رهبری و قوانین موضوعه کشور از جمله قانون برنامه هفتم پیشرفت، انتظار دارند در تشکیل دولت در درجه اول راه‌حلی برای ایجاد هماهنگی در حوزه سیاست‌گذاری پولی، مالی، ارزی و تجاری که اکنون در چند وزارتخانه پراکنده است، بیابید. همچنین انتخاب وزرا و به ویژه وزرای اقتصادی مبتنی بر فرایندی دقیق و شفاف و بر مبنای شایستگی‌های علمی و اجرایی و به صورت مشارکت جویانه انجام شود.

امید داریم با همکاری متقابل بخش خصوص و دولت و هم‌افزایی بیش از پیش، شاهد آبادانی و سربلندی ایران اسلامی و مردم فهیم کشور باشیم.

نظر شما