شناسهٔ خبر: 67541906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آیا نمایندگان می‌توانند مانع رفتن پزشکیان به پاستور شوند؟

«موضوع تقدیم و پذیرش استعفا برای حضور در یک پست دیگر مانند ریاست جمهوری بیشتر جنبه نمادین دارد و حتی در صورت مخالفت نمایندگان هیچ مانعی برای حضور پزشکیان در پاستور ایجاد نخواهد شد. به عنوان نمونه غیبت متوالی نماینده عملا به معنای استعفا خواهد بود و نماینده پس از عدم شرکت در چند جلسه متوالی مستعفی شناخته می‌شود.»

صاحب‌خبر -

مسعود پزشکیان با رای اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

به گزارش تابناک، با توجه به اینکه مسعود پزشکیان نمایندگی مردم تبریز در مجلس را بر عهده دارد جلسه مجلس برای بررسی و رأی گیری درباره استعفای وی طبق آیین نامه مجلس پیش از برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ برگزار خواهد شد.

او می‌بایست استعفای خود را به هیات رئیسه مجلس تحویل دهد و در ادامه بعد از اعلام وصول این استعفا در هیات رئیسه، نمایندگان این استعفا را مورد بررسی قرار خواهند داد.

اما آیا ممکن است با استعفا او موافقت نشود؟ پاسخ محمود صادقی حقوق‌دان و نماینده مردم تهران دردهمین دوره مجلس شورای اسلامی به این سوال مثبت است. او در عین حال توضیحاتی را هم در این باره ارایه می‌دهد.

صادقی در گفتگو با تابناک می‌گوید: در شرایط تئوری ممکن است استعفا پذیرفته نشود، اما در عمل باید پذیرفته شود.

این حقوقدان می‌افزاید: در صورت‌عدم پذیرش استعفای مسعود پزشکیان توسط نمایندگان مجلس، راه‌های مختلفی برای حضور پزشکیان در ریاست جمهوری وجود دارد.

او ادامه می‌دهد: به عنوان نمونه غیبت متوالی نماینده عملا به معنای استعفا خواهد بود و نماینده پس ازعدم شرکت در چند جلسه متوالی مستعفی شناخته می‌شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در خاتمه می‌افزاید: موضوع تقدیم و پذیرش استعفا برای حضور در یک پست دیگر مانند ریاست جمهوری بیشتر جنبه نمادین دارد و حتی در صورت مخالفت نمایندگان هیچ مانعی برای حضور پزشکیان در پاستور ایجاد نخواهد شد.

نظر شما