شناسهٔ خبر: 67541732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تحلیلگر آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری قدس:

اسرائیل به دلیل حملات مقاومت و فشارهای بین‌المللی با فشارهای عظیم اقتصادی مواجه است

پاول لارودی گفت، اقتصاد رژیم صهیونیستی نه تنها از سوی حملات نیروهای مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان بلکه از سوی جنبش‌های تحریم بین‌المللی نیز تحت فشار شدید قرار دارد.

صاحب‌خبر -

پاول لارودی، فعال سیاسی آمریکایی که یکی از چهره‌های سرشناس جنبش طرفدار فلسطین در آمریکاست، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری قدس گفت، رژیم صهیونیستی در استفاده از زمین‌های کشاورزی اشغالی و همچنین صادرات و واردات کالاها با مشکلاتی مواجه است.

 

لارودی در پاسخ به سوالی درباره پیامدهای جنگ غزه بر کشاورزی و اقتصاد رژیم صهیونیستی گفت: پیامدهای اقتصادی نسل‌کشی اسرائیل در غزه، در حالی که در مقایسه با پیامدهای آن برای خود مردم غزه ناچیز است، برای سرزمین کوچکی مانند اسرائیل بسیار عظیم است. بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی آن در شمال و جنوب به دلیل اقدامات حزب الله و مقاومت متحد فلسطینی در غزه (عمدتا حماس) رها شده است. علاوه بر این، واردات آن از آسیا به دلیل بسته شدن ترافیک از طریق دریای سرخ از سوی یمن به شدت کاهش یافته است. آنچه باقی می‌ماند نیز به دلیل نیاز به استفاده از یک مسیر بسیار طولانی‌تر در اطراف شاخ آفریقا بسیار هزینه‌بر است.

وی افزود: علاوه بر این، کالاها و خدمات اسرائیلی شاهد کاهش زیادی در تقاضا هستند. شرکت اینتل برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی یک کارخانه 25 میلیارد دلاری در اسرائیل به حالت تعلیق درآورده است. کارکنان گوگل به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری این شرکت با اسرائیل برای فناوری اطلاعات اعتراض می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارهای محلی تعطیل شده‌اند، اگرچه خروج 10 درصد یا بیشتر از جمعیت اسرائیل به خارج از 7 اکتبر و روند فعال شدن سربازان ذخیره، آمار بیکاری را کاهش داده است.

پاول لارودی تصریح کرد: آمریکا با کمک‌های اقتصادی از اقتصاد اسرائیل حمایت می کند، اما کالاهای خرده‌فروشی کمتر در دسترس هستند و بسیاری از فروشگاه‌ها و کسب و کارها نیز بسته شده‌اند."

 

انتهای پیام / ع ن/24

نظر شما