شناسهٔ خبر: 67541646 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پورابوالقاسم با مهر مطرح کرد؛

ششمین همایش بین المللی سواد فضای مجازی برگزار می شود

الناز رحمت نژاد

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: ششمین همایش بین المللی سواد فضای مجازی با موضوع محوری «کودک و خانواده در فضای مجازی» برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

سعید پور ابوالقاسم رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری ششمین همایش بین المللی سواد فضای مجازی با محوریت سواد فضای مجازی و فرهنگ در عصر هوش مصنوعی خبر داد و گفت: این همایش با هدف افزایش و ارتقای دانش و مهارت‌های عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای، اطلاعاتی و فضای مجازی و با تأکید بر جایگاه و اهمیت نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسؤول و افراد آگاه در توسعه سواد رسانه‌ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر آذر ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وی افزود: مرکز ملی فضای مجازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن سواد رسانه‌ای ایران و مؤسسات، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و مطالعاتی کشور در برگزاری این همایش بین المللی، همکاری و مشارکت دارند.

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس مصوبات و ابلاغیه‌های مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی، متولی اصلی توسعه سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی در کشور است. متخصصان، پژوهشگران و فعالان حوزه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی علاقمند به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات و تحقیقات خود را بر اساس محورهای که در سامانه اینترنتی ششمین همایش سواد رسانه‌ای به نشانی https://mil.farhang.gov.ir/fa/info ارسال کنند.

پور ابوالقاسم در پایان گفت: همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به صورت ۲ سالانه، در سال ۱۳۹۶ و سال ۱۴۰۰ توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شده است. همچنین پنجمین همایش بین المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی کشور با موضوع محوری «کودک و خانواده در فضای مجازی» با مشارکت دانشگاه‌ها، نهادها و انجمن‌های تخصصی، در ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار شد که ۲۲ مقاله از هیأت داوران همایش مورد تقدیر قرار گرفت.

نظر شما