شناسهٔ خبر: 67541523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های اشغالی به 9 هزار و 520 نفر رسید

کمیسیون اسرا و بازداشت شدگان سابق و انجمن اسرای فلسطینی (PPS) گزارش دادند که تعداد فلسطینیان بازداشت شده از 7 اکتبر تاکنون به 9هزار و 520 نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در بیانیه مشترک کمیسیون اسرا و بازداشت شدگان سابق و انجمن اسرای فلسطینی (PPS) آمده است که این تعداد شامل بازداشت شدگان از منازل، بازداشت شدگان از طریق پست‌های بازرسی نظامی، کسانی که تحت فشار مجبور به تسلیم شده و گروگان گرفته شده‌اند، می‌شود.
 
در این بیانیه آمده است که نیروهای اشغالگر حداقل 10 نفر از کرانه باختری، از جمله زندانیان سابق و یک زن از طولکرم را بازداشت کردند.
 
امانی سرهانه، مسئول رسانه‌ای انجمن زندانیان در بیانیه خود گفت: «تعداد زندانیان اداری از زمان ثبت اطلاعات زندانیان اداری پس از اشغال در سال 1967 و انتفاضه اول در سال 1987 در بالاترین سطح قرار دارد.
 
سرهانه خاطرنشان کرد: 20 فلسطینی که به عنوان زندانی اداری در زندان‌های اسرائیل نگهداری می شوند زن و بیش از 40 نفر کودک هستند.
 
"بازداشت اداری" رژیم اشغالگر اسرائیل، به معنای دستگیری فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی بدون هیچ گونه اتهامی است که فرد تا 6 ماه بدون اطلاع از اتهامات وارده و بدون حق دفاع از خود زندانی می‌شود.
 
پس از این مدت که برای پنج سال قابل تمدید است، اسیر فلسطینی به دادگاه نظامی ارجاع می‌شود.
 
 

نظر شما