شناسهٔ خبر: 67541275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات بیمه قالیبافان و رانندگان تاکسی

مدیر کل بیمه تأمین اجتماعی استان قم جزئیات بیمه قالیبافان و راننده‌های تاکسی را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

سید علی موسوی مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اقدامات تأمین اجتماعی استان برای ارائه خدمات هوشمند و غیرحضوری گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته، راه‌اندازی تارنما و شعبه غیرحضوری است که 85 درصد کارها از درخواست و شروع بیمه‌پردازی تا درخواست بازنشستگی در همین تارنما قابل انجام است. 

موسوی مدنی افزود: در تارنمای هوشمند تأمین اجتماعی بیمه‌ شدگان می‌تواند از سوابق خود نیز مطلع شوند. یکی از اقدامات بسیار خوب سازمان تأمین اجتماعی که به همت مدیر عامل سازمان صورت گرفته، ارسال پیامک ماهانه با محوریت میزان دستمزد و شغل به 14.5 میلیون نفر از بیمه شدگان است. 

مدیر کل بیمه تأمین اجتماعی استان قم بیان کرد: دومین اقدام صورت گرفته، بحث فهرست هوشمند است، که استان قم در ماه گذشته به این طرح کشوری پیوست؛ یعنی اگر در گذشته بیمه شدگان فهرست حق بیمه خود را ارسال می‌کرد، کارفرما از کم و کیف پرداختی خود مطلع نمی‌شد.

وی عنوان کرد: در طرح فهرست هوشمند استفاده از خدمات درمان کاملا برخط صورت می‌گیرد و افراد می‌توانند در لحظه از خدمات استفاده کنند. در بسیاری از اقدامات تأمین اجتماعی به افراد کد پیگیری ارسال می‌شود، و این اعتماد برای آن‌ها ایجاد می‌شود که کارشان درحال پیگیری است؛ بنابراین می‌توانند از روند مراحل درخواست خود مطلع شوند.

موسوی مدنی در رابطه با بیمه قالیبافی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی به‌ محض ایجاد سهمیه، با همکاری اداره کل صمت و خانه فرش به تکمیل جذب می‌پردازد. ما تاکنون 100 درصد از سهمیه افراد من غیرالحق را که از محل قطع اتفاق افتاده است را در استان جذب کرده‌ایم. 

مدیر کل بیمه تأمین اجتماعی استان قم گفت: چنانچه قالیبافان ما شرایط لازم را داشته باشد و محرز باشد که شغل و معیشت آن‌ها از محل قالیبافی است، می‌توانند دوشنبه‌ها در شعب و چهارشنبه‌ها در اداره کل، برای پیگیری بیمه خود به بنده مراجعه کنند.

وی افزود: در حوزه بیمه رانندگان تاکسی دولت باید مابه‌التفاوت را در قالب بودجه به سازمان پرداخت کند. یعنی اگر در بودجه سنواتی کشور تعریف شود ما مطابق با آن انجام می‌دهیم. ما طی جلساتی که با هیئت مدیره سازمان تاکسیرانی قم داشتیم، 

موسوی مدنی گفت: در راستای سیاست‌‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به سازمان تأمین اجتماعی، ما یک نوع بیمه بنام بیمه فراگیر خانواده ایرانی داریم، که برای افزایش پوشش بیمه‌ای کشور ارائه شده است. ما به رانندگان در قالب بیمه توصیه کرده‌ایم، تا سهمیه و بودجه لازم برای تاکسیرانان قرار داده شود، در طرح بیمه خانواده ایرانی بیمه شوند.

مدیر کل بیمه تأمین اجتماعی استان قم بیان کرد: ما در سازمان ابلاغ کرده‌ایم، چنانچه تاکسیرانان عزیز در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی ثبت‌نام کنند، به محض ارائه سهمیه و بودجه این افراد در اولویت قرار بگیرند. ضمن اینکه در طی این مدت خلائی در بیمه آن‌ها ایجاد نمی‌شود‌ و سابقه بازنشستگی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: مبلغ ماهانه طرح بیمه خانواده ایرانی 1 میلیون تومان است.

موسوی مدنی عنوان کرد: ما در رابطه با بیمه فراگیر خانواده ایرانی هیچ سقفی نداریم. افرادی که در استان فاقد پوشش بیمه هستند؛ همچنین اقشاری مانند رانندگان تاکسی می‌توانند از این طرح استفاده کنند. 

مدیر کل بیمه تأمین اجتماعی استان قم گفت: نرم‌افزار کاربری تأمین من را در گوشی خود نصب کنند و از امکانات کامل آن استفاده کنند. این نرم‌افزار به ثبت احوال و بانک رفاه متصل است. افراد می‌توانند برای ثبت شناسایی هویت خود از کدملی و شماره تماسی که به نام کدملی آن‌ها هست احراز هویت کنند. 

وی تصریح کرد: ما یک ظرفیت استانی در رابطه با بیمه فراگیر خانواده ایرانی شناسایی کرده‌ایم و آن ظرفیت کارفرمایان صنفی است. طبق آمار اداره ثبت صمت استان، بیش از 40 هزار پروانه صنفی فعال در استان داریم. در صورتی که بیمه کارفرمایان صنفی حدود 3.500 نفر است و 37 هزار نفر فاقد بیمه صنفی هستند.

موسوی مدنی گفت: به کارفرمایان عزیز اعلام می‌کنیم، به شعب ما در استان و یا با نرم‌افزار‌ تأمین من ورود و از این بیمه استفاده کنند. بیمه فراگیر به تناسب پرداختی افراد مزایایی از جمله بازنشستگی، تعهدات و سرانه درمان را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما