شناسهٔ خبر: 67540383 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سفرنامه جنوب کشور

شهرهای متعددی در جنوب ایران و در حاشیه خلیج فارس واقع شده‌اند که همگی دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی متنوع و جذابی هستند.

صاحب‌خبر - شهرهای متعددی در جنوب ایران و در حاشیه خلیج فارس واقع شده‌اند که همگی دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی متنوع و جذابی هستند. سفر به جنوب ایران و بازدید از این شهرها با مردمانی مهمان نواز و خونگرم مخصوصا در فصول سرد سال‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. در هر یک از این شهرها هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده است و مسافران با رزرو هتل در شهر مقصد سفر خود‌ می‌توانند به‌راحتی از تمامی مکان‌های دیدنی آن بازدید کنند و سفری خاطره‌انگیز به جنوب را برای خود رقم بزنند. اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید که سفری به این منطقه زیبا و دوست داشتنی داشته باشید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان سفرنامه جنوب کشور با ما همراه باشید.

دزفول

درفول یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور است که یک پل قدیمی با قدمتی حدود 17 قرن در آن وجود دارد و از استوارترین پل‌های جهان است. بر اساس اسناد و مدارک موجود این پل در زمان پادشاهی شاپور اول و بعد از پیروزی والرین روی رود دز ساخته شد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر‌ می‌توان به سازه‌های آبی دزفول، آسیاب‌های آبی، قنات‌ها و حمام‌های زمان عیلامیان و ساسانیان و بازار قدیمی دزفول که محل تولید و فروش انواع صنایع دستی و آثار هنری این شهر است اشاره نمود. بازدید از جاذبه‌های طبیعی مانند رودخانه دز، روستای پامنار و آبشار شوی نیز‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

اهواز

اهواز یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور است که با رزرو هتل در آن‌ می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری که دارد بازدید کنید. از جاذبه‌های دیدنی اهواز‌ می‌توان به رودکارون، بازار کاوه و بازار امام اشاره نمود.

آبادان

از دیگر مقاصد سفر به جنوب کشور‌ می‌توان به شهر زیبای آبادان اشاره نمود. پیشنهاد‌ می‌کنیم در سفر به این شهر حتما از مرکز خرید بزرگ کنزامال ، پل کابلی اولین پل کابلی واقع در خشکی جهان بازدید کنید.

شوش و شوشتر

از دیگر شهرهایی که در سفر به جنوب پیشنهاد‌ می‌کنیم سری به آن بزنید شهر شوش است که جاذبه‌های تاریخی متنوعی دارد. از جمله مکان‌های دیدنی شوش‌ می‌توان به محوطه باستانی هفت تپه، موزه هفت تپه، مرکز مرمت چغازنبیل و آرامگاه ایلامی اشاره نمود. پس از بازدید از شوش پیشنهاد‌ می‌کنیم به سازه‌های آبی شوشتر که قدمتی چند هزار ساله دارند نیز سری بزنید و این جاذبه دیدنی بی‌نظیر به جای مانده از دوره هخامنشیان را از نزدیک مشاهده کنید.

بوشهر

بوشهر از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین شهرهای جنوبی کشور است که بناهای تاریخی متعددی دارد. از جاذبه‌های دیدنی بوشهر‌ می‌توان به موزه دریانوردی، عمارت کلاه فرنگی، بازار قدیم بوشهر و عمارت ملک اشاره نمود.

کیش

کیش یکی از محبوب‌ترین و دیدنی‌ترین مقاصد جنوبی کشور است و از آن به عنوان مطرح‌ترین جزیره خلیج فارس یاد‌ می‌کنند. در این جزیره زیبا جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مهیج و لاکچری وجود دارد که برخی از آن‌ها گران قیمت هستند. از جاذبه‌های گردشگری کیش‌ می‌توان به شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، قنات کاریز‌، تفریحات ساحلی و ... اشاره نمود. مسافران با رزرو هتل کیش و چند روز اقامت در جزیره به‌راحتی‌ می‌توانند از تمامی جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آن بازدید کنند و سفر خاطره‌انگیزی برای خود رقم بزنند.

قشم

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است که از شمال به بندرعباس، از جنوب به جزیره هنگام، از شرق به جزیره لارک و از جنوب غربی به جزیره ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک منتهی‌ می‌شود. قشم نیز مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به روستای لافت و بازار درگهان اشاره نمود. مسافران‌ می‌توانند برای دیدن جاذبه‌های گردشگری قشم به رزرو هتل قشم بپردازند.

جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی دیگر از جزایر دیدنی خلیج فارس است که خاک سرخ و خوراکی اش موجب شهرت آن شده است. در این جزیره زیبا‌ می‌توانید از جاذبه‌هایی مانند قدمگاه حضرت خضر، برج تیرانداز، غار مراقبه، قلعه پرتغالی ها، دره رنگین کمان، بازار و خانه زعفرانی، مکتب خانه ، دشت آهوها، موزه نادعلیان، جنگل‌های مانگرو و ... بازدید کنید.

بندرعباس

بندرعباس نیز از مهم‌ترین شهرهای جنوبی کشور است که هتل‌های چند ستاره ای در آن احداث شده است. از این رو‌ می‌توانید اقامتی رویایی و به‌یادماندنی در این شهر داشته باشید و از جاذبه‌های دیدنی مانند مسجد گله داری، حمام گله داری، پل لاتیدان و برکه‌های باران بازدید کنید.

چابهار

آخرین مقصد ما در سفر به جنوب کشور شهر زیبا چابهار است. با توجه به آب وهوای این منطقه بهترین زمان برای سفر به چابهار آبان تا فروردین ماه است. در چابهار هتل‌های متعددی وجود دارد که‌ می‌توانید برای رزرو آن‌ها اقدام کنید و چند روزی در این شهر زیبا ماندگار شوید و از مکان‌های دیدنی آن لذت ببرید. از جاذبه‌های گردشگری چابهار‌ می‌توان به بندر گواتر، کوه‌های مینیاتوری، گورستان جن ها، غارهای بان مسیتی و تالاب لیپار اشاره کرد.

سفر به جنوب ایران با اسنپ تریپ

سفر به جنوب کشور و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرهای این منطقه در فصول سرد سال‌ می‌تواند بسیار لذت بخش و خاطره‌انگیز باشد. به همین دلیل اکثر گردشگران این ایام را برای سفر به جنوب انتخاب‌ می‌کنند. از این‌رو تقاضا برای خرید بلیط هواپیما، اتوبوس، رزرو هتل و ... افزایش‌ می‌یابد. در نتیجه مسافران باید از مدتی پیش از سفر برای فراهم نمودن مقدمات سفر خود و رزرو بلیط اقدام کنند.یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها مراجعه به سایت معتبر و مرجع اسنپ تریپ برای رزرو هتل و بلیط هواپیما است. شما‌ می‌توانید در این وب سایت بهترین خدمات را با قیمت بسیار مناسبی دریافت کنید و دیگر دغدغه‌ای بابت محل اقامت خود در مقصد و وسیله نقلیه سفر نداشته باشید.
https://www.snapptrip.com/

نظر شما