شناسهٔ خبر: 67540244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ایران خودرو دست به دامن این محصول شد/ جایگزین خودروهای محبوب متقاضیان مشخص شد ایران خودرو دست به دامن این محصول شد/ جایگزین خودروهای محبوب متقاضیان مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز، تولید تارا در پایان سه ماهه اول ۱۴۰۳ به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۵۱ درصدی را نشان می دهد.آن طور که آبی های جاده مخصوص خبر دادند تولید تارا در پایان خرداد امسال در مجموع به حدود ۱۴ هزار و ۶۵۰ دستگاه رسید. این در حالیست که براساس بررسی های اقتصادنیوز، در همین بازه زمانی

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، تولید تارا در پایان سه ماهه اول ۱۴۰۳ به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۵۱ درصدی را نشان می دهد.آن طور که آبی های جاده مخصوص خبر دادند تولید تارا در پایان خرداد امسال در مجموع به حدود ۱۴ هزار و ۶۵۰ دستگاه رسید. این در حالیست که براساس بررسی های اقتصادنیوز، در همین بازه زمانی در سال گذشته تولید تارا تیراژی حول و حوش ۹ هزار و ۶۵۰ دستگاهی داشته است. بنابراین آبی های جاده مخصوص طی بهار سال جاری توانستند تولید تارا را نزدیک به پنج هزار دستگاه افزایش دهند.

بررسی سبد محصولاتی ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز در حال حاضر دو مدل تارا یعنی تارا V1 پلاس با گیربکس دستی و تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک را در سبد محصولاتی خود جای داده است.

پیش از این خودروساز کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص، تارا V1 با گیربکس دستی و تارا V2 با گیربکس اتوماتیک را در خطوط تولید خود داشت اما ارتقای استانداردهای خودرویی سبب شد تا مدیران ایران خودرو مجبور به ایجاد تغییراتی در دو عضو خانواده تارا شوند. حاصل تغییرات ایجاد شده بابت ارتقای استانداردهای خودرویی ۸۵ گانه تولید تارا V1 پلاس با گیربکس دستی و تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک بود.

تارا حاصل داخلی سازی یکی از محصولات پسابرجامی ایران خودرو یعنی پژو ۳۰۱ است. مدیران وقت ایران خودرو بعد ار امضای توافق برجام بار دیگر مشغول برنامه ریزی با شرکت تجاری خود برای تولید محصولات جدید شدند. حاصل این برنامه ریزی ها اضافه شدن سه خودروی پژو ۲۰۰۸، پژو ۲۰۸ و پژو ۳۰۱ به سبد محصولاتی ایران خودرویی ها بود

اما این محصول جدید هر یک سرانجام متفاوتی به خود دیدند. پژو ۲۰۰۸ در خطوط تولید ایران خودرو دیده شد، پژو ۲۰۸ هیچگاه پایش به ایران نرسید و پژو ۳۰۱ بعد از داخلی سازی با نام تارا رونمایی شد.

ایران خودرویی در ۱۴۰۳ بعد از ابلاغ استانداردهای خودرویی و خداحافظی اجباری با برخی محصولات گروه پژو مانند خانواده ۴۰۵، خانواده ۲۰۶ و خانواده پارس به دنبال این هستند تا سرمایه گذاری بیشتری روی سایر محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود کنند.

به نظر می رسد دو عضو خانواده تارا در تیررس سرمایه گذاری بیشتر مدیران این خودروسازی قرار داشته باشند. بررسی اقتصادنیوز از وضعیت تولید ایران خودرو در فصل بهار امسال نشان می دهد تارا بعد از گروه سورن بیشترین درصد رشد را به خود اختصاص داده است. این مساله گویای این نکته است که نقش خانواده تارا در کنار گروه سورن پررنگ تر خواهد شد تا جای محصولات به موزه فرستاده شده گروه پژو را پُر کنند.

اما در این میان یک سوال باقی می ماند و آن اینکه آیا متقاضیان ایده جایگزینی مدیران ایران خودرو را می پسندند؟ آیا تارا و سورن می توانند به شایستگی جای انواع محصولات پژو را پُر کنند؟ 

باید منتظر باشیم و ببینیم مشتریان با ایده مدیران ایران خودرو چه برخوردی می کنند؟

همچنین بخوانید
  • برنامه جدید ایران خودرو برای پژو/ محصول محبوب در بازار نایاب شد
  • سورپرایز ایران خودرو برای مشتریان پژو پارس/ فرصت ویژه برای متقاضیان خودروی محبوب
  • پشیمانی زودهنگام ایران‌خودرو از تولید این 2 محصول/ زلزله در خانواده تارا
  • ایران خودرو از برنامه فروش خود در سال 1403 رونمایی کرد/ وضعیت تارا و هایما در هاله‌ای از ابهام

منبع: eghtesadnews-657931

نظر شما