شناسهٔ خبر: 67539884 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۳ خبر از تئاتر؛

«گورکن»، «روزهای بی‌باران» و «خیلی زود عادت می‌کنیم» تمدید شد

فریبرز دارایی

اجرای نمایش‌های «گورکن» در پردیس تئاتر شهرزاد، «خیلی زود عادت می‌کنیم» در کارگاه نمایش و «روزهای بی باران» در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر تمدید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «گورکن» که از ۱۶ خرداد در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و قرار بود ۱۵ تیر به نمایش خود پایان دهد، با استقبال مخاطبان، به مدت چهار روز تا ۱۹ تیر تمدید شد.

«گورکن» به نویسندگی و کارگردانی علی‌محمد کاظم‌نیا و تهیه‌کنندگی علی جبارزاده است و بهرام ابراهیمی، حسن نوری و دانیال ابراهیمی بازیگران نمایش هستند.

«گورکن» روایتی از داستان‌گویی گورکن باسابقه‌ای است که زندگی‌اش را برای جوانی که به تازگی با او همکار شده، تعریف می‌کند. وی با طنزی تلخ به موقعیت انسان‌هایی مانند گورکن‌ها و گورخواب‌ها، با تمام رویاها و تلاش‌های‌شان می‌پردازد. کاراکتر دیگری که گورخواب است در بخش‌هایی وارد بازی شده و مکمل روایت‌ها است.

عوامل این نمایش عبارتند از آرش ‌دادگر مشاور کارگردان، سعید ‌فاضلی مجری طرح، معصومه حسن پور دستیار کارگردان، جیران شکری دستیار دوم، مستانه ایثار منشی صحنه، امیر ‌مهراد آهنگساز، سارا صافی طراح لباس، آرش ‌دادگر طراح نور و صحنه، کوشا ‌صباغی عکاس، سجاد ‌داغستانی طراح گرافیک، مریم ‌رودبارانی مدیر تبلیغات.

همچنین نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به نویسندگی وحید جباری با کارگردانی پرستو کرمی پس از ۱۵ اجرا برای ۶ شب دیگر در کارگاه نمایش تئاترشهر ماندگار شد.

این نمایش درامی خانوادگی اجتماعی است که قرار بود از ۲۹ خرداد تا ۱۵ تیر روی صحنه باشد ولی با توجه به استقبال تماشاگران به مدت ۶ شب و تا ۲۲ تیر اجرا می‌شود.

مسعود خواجه‌وند، آساره هداوند، هوشمند هنرکار و آتیه جاوید بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: در مجاورت منزل زوج جوانی که خانه‌شان به تازگی بازسازی شده، زوج پیمانکار دیگری مشغول گودبرداری و ساختمان‌سازی در همسایگی آنها هستند. در اثر سر و صدا و لرزش دیوارها، زوج پیمانکار برای وارسی خسارت احتمالی پایشان به خانه باز می‌شود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از وحید لاری طراح‌صحنه و لباس، محمد فرشته‌نژاد افکت و موسیقی، مهران ذاغری طراح نور، شقایق برهمتی طراح گریم، پگاه حسینی طراح پوستر و بروشور، فخری سلیمی، فریدون رحیمی گروه کارگردانی، فروغ لسانی منشی صحنه، علی‌اکبر اعتمادمقدم پخش موسیقی و افکت، محمد موسوی مدیر صحنه، گلاره اکبری و عرفان سیف اللهی دستیاران صحنه، نگار امیری مدیر روابط عمومی، میلاد آزادی و سینما آفیس بامدیریت پیمان طالبیان ساخت تیزر، حدیث اسماعیلی تصویربردار پشت صحنه، خسرو اردشیری، سحر کاوه، امیرحسین شهری عکاسان.

نمایش‌ «روزهای بی‌باران» به کارگردانی سعید برجعلی و با بازی سعید ‌برجعلی، فاطیما ‌بهارمست، بهار ‌قاسمی، وحید ‌منتظری نیز در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر تا جمعه ۲۲ تیر ماه تمدید و در ۲ اجرا در ساعت‌های ۱۹ و ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.

در خلاصه این نمایش آمده است «روزهای بی‌باران، عاشقانه‌ای درباره انتخاب، درباره جای خالی آدم‌ها و درباره دوکلمه‌ای که سرنوشت ما را رقم می‌زند.»

سایر عوامل نمایش عبارتند از مشاور فنی صحنه: حسین طاهر بخش، مشاور هنری: محمدرضا رمضانی، ویدئو آرت: شهاب مهربان، آهنگساز: پویا ‌نوروزی، تایپوگرافی‌: علی علوی، موشن‌گرافی: حسین رحیمیان‌مجد، عکس، گرافیک: آرش رمضانیان، طراح نور: رضا ‌خضرایی، مدیر صحنه: محمد ‌شاه‌جمالی، منشی صحنه: مهدیه ‌حدادی، دستیار کارگردان: حسن ‌توکلی، سهیل محمدی، تصویربردار، ساخت تیزر: مصطفی قصابی، عکاس: امیرعلی ‌سیدجلالی، مشاور رسانه‌ای: علی ‌کیهانی.

نظر شما