شناسهٔ خبر: 67539873 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

الجزیره: نخست وزیر مجارستان بدون اجازه اروپا با پوتین دیدار کرد

صد آنلاین | نخست وزیر مجارستان، بدون هیچ گونه مجوزی از سوی اتحادیه اروپا، در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد انلاین ،  الجزیره نوشت: پوتین روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با ویکتور اوربان گفت که مذاکرات صادقانه و مفید بوده و آنها در مورد وضعیت اوکراین بحث کردند. با این حال، رهبر روسیه بار دیگر تاکید کرد که پیشنهادات صلح مسکو باید کلید هر مذاکره ای باشد.

پوتین افزود که از اوربان به خاطر تلاش برای احیای گفتگو بین روسیه و اروپا سپاسگزار است، اما اوکراین همچنان مایل به توقف درگیری نیست. در این کنفرانس مطبوعاتی، اوربان نیز گفت که برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین «گام‌های زیادی» لازم است. ما اولین گام را برای احیای گفت‌وگو برداشتیم و در کیف و مسکو دیدگاه‌ها از یکدیگر دور بودند.

مجارستان این ماه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت و اوربان گفت که می خواهد از آن برای پایان دادن به جنگ در اوکراین که روسیه در سال 2022 به آن حمله کرد، استفاده کند.

پوتین در اظهارات تلویزیونی در ابتدای دیدار خود گفت که اوربان به عنوان نماینده شورای اروپا به مسکو آمده است، علیرغم اینکه چندین مقام اروپایی این دیدار را محکوم کرده بودند.

 

نظر شما