شناسهٔ خبر: 67539329 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا

بررسی تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نحوه برخورد کشورهای عربی با تحولات فلسطین از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حضور ۲ نامزد مسن و دارای پرونده‌های اخلاقی متعدد در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا باعث شده تحلیلگران نسبت به اوضاع سیاسی این کشور و آینده آن ابراز نگرانی کنند.

احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا

روزنامه القدس العربی با تیتر «جنگ داخلی در آمریکا پیش روی ما است؟» نوشت: ترامپ در حالی در مناظره با بایدن ظاهر شد گویی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است. فراموش نکرده‌ایم که وی چگونه با سلاح هسته‌ای و فشردن دکمه آن با رئیس جمهور کره شمالی شوخی می‌کرد. وقوع جنگ داخلی در آمریکا به هیچ عنوان بعید نیست. آنها این روزها از خود می‌پرسند چرا انتخاب‌هایشان میان ۲ گزینه مسن و گستاخ محدود شده است؟ هر کدام از این ۲ نامزد مسن که پیروز شوند، شیطان در پشت آنها راضی ایستاده چرا که جهان را به سمت یک مرحله جنون آمیز می‌کشاند.

احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا

روزنامه رأی الیوم درباره نتانیاهو نوشت: با وجود تمام جنایات رژیم صهیونیستی و عملکرد ضعیف کابینه نتانیاهو، شاهد کودتا علیه وی یا تلاش برای ترور نخست وزیر این رژیم نیستیم چرا که اکثر ساکنان اراضی اشغالی خودشان از طیف تندرو و تروریست هستند و تعداد طرفداران توقف جنگ یا تحقق صلح در اراضی اشغالی بسیار کم است. واقعیت آن است که اکثر ساکنان اراضی اشغالی عاشق کشتار کودکان و بی گناهان و نقض قوانین بین المللی هستند. این رژیم برای الحاق اراضی بیشتری از کشورهای عربی و اسلامی به مناطق تحت اشغال خود نقشه دارد.

احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا

روزنامه لبنانی الاخبار با تیتر «امتحان دوران طوفان» نوشت: واکنش رسمی کشورهای عربی به این تحولات ۲ بخش است؛ برخی از این کشورها با دشمن صهیونیستی همکاری کرده و وارد پروژه‌های آمریکا برای بقای رژیم صهیونیستی از طرق مختلف از جمله توافق نامه‌های گازی شده‌اند. آنها نقش خط مقدم برای دفاع از تل آویو را ایفا می‌کنند. برخی دیگر نیز موضع بی طرفانه گرفته‌اند و هیچ اقدامی علیه رژیم صهیونیستی از جمله اخراج سفرا یا لغو توافقنامه‌ها انجام نمی‌دهند. این در حالی است که جریان مقاومت در منطقه و در نوار غزه با امکانات محدودی که آنها را به سختی فراهم کرده‌اند در برابر دشمن صهیونیستی ایستاده‌اند.

احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا

روزنامه سوری الثوره در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: تل آویو در دوران بی سابقه‌ای از شکست و ناامیدی در نوار غزه و سراسر فلسطین اشغالی به سر می‌برد. کمبود تسلیحات و تضعیف روحیه نظامیان و فرار آنها از ارتش نمونه‌هایی از بحران پیش روی تل آویو است. در حالی ارتش اشغالگران هر روز در خاکسترهای نوار غزه دنبال پیروزی است که ما چیزی جز انفجار کمین‌های قسام و هلاکت نظامیان صهیونیست از فاصله صفر نمی‌شنویم.

احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا

روزنامه یمنی المسیره در گزارشی نوشت: بله ما توانسته‌ایم به یک پیروزی تاریخ در برابر آمریکا دست پیدا کنیم. خروج ناوهواپیمابر آمریکایی از دریای سرخ و ناتوانی دیگر ناوهای در برابر حملات نیروهای مسلح یمن یک پیروزی تاریخ و مهم برای این کشور است. این تنها یک پیروزی نظامی نیست بلکه پیروزی ملت‌های مستضعف در برابر استکبار جهانی به شمار می‌رود.

احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا

روزنامه العربی الجدید درباره انتخابات انگلیس نوشت: برخی تحلیلگران معتقدند که اولویت رأی دهندگان در انتخابات پارلمانی انگلیس اوضاع وخیم اقتصادی این کشور است که بدترین شرایط از ۴۰ سال قبل به شمار می‌رود و مسأله جنگ غزه در مرتبه‌های بعدی قرار می‌گیرد. اگر این تحلیل هم درست باشد هم اینکه مسأله فلسطین به یکی از اولویت‌های مردم انگلیس و رأی دهندگان این کشور تبدیل شده یک تحول بزرگ محسوب می‌شود چرا که طی دهه‌های گذشته این مسأله اصلاً در مرکز توجه مردم انگلیس قرار نداشته است.

نظر شما