شناسهٔ خبر: 67538903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی:

مشارکت ۵۷.۹۸خراسان رضوی در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری ثبت شد

مشهد- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مشارکت ۵۷.۹۸ درصدی خراسان رضوی در دور دوم این رویداد مهم سیاسی ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی طباطبایی ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: استان خراسان رضوی در دور اول رتبه ۴ کشوری را کسب کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان مشارکت در دور اول، ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است، اظهار کرد: در میان کلان استان‌ها خراسان‌رضوی، رتبه نخست را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله مردم شاهد حضور گسترده مردم نسبت به مرحله اول بودیم، افزود: در استان ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی داشتیم که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۸ ثابت و یک‌هزار و ۵۹ سیار و ۲ هزار و ۸۲۱ شعبه شهری و یک‌هزار و ۷۴۱ شعبه روستایی داشتیم.

طباطبایی گفت: بیشترین آرای اخذ شده در استان، مربوط به یک صندوق در گلبهار بود که ۱۹۲۰ رأی را اخذ کرده است و بعد از آن صندوق حرم مطهر رضوی بوده است‌.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی چهار میلیون و ۸۹۲ هزار و ۳۲۷ نفر واجد شرایط رأی دادن داشته است، گفت: تعداد میانگین آرایی که در هر صندوق رأی اخذ شده حدود ۵۰۰ رأی است، لذا می‌توان گفت آرا به صورت متوازن توزیع شده و اتلاف هزینه در خصوص شعب اخذ رأی نداشته‌ایم.

وی افزود: مجموع آرای مأخوذه انتخابات ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ در استان خراسان رضوی ۲ میلیون و۸۳۶ هزار و ۷۴۵ بوده است که ۵۷/۹۸ درصد مشارکت داشتیم که نسبت به دور اول انتخابات حدود ۱۰ درصد افزایش مشارکت داشتیم.

طباطبایی افزود: از این تعداد رأی، سعید جلیلی یک میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶ رأی و پزشکیان یک میلیون و ۸۰ هزار و ۶۷۵ رأی را کسب کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از مراجعه کنندگان با کارت ملی هوشمند مراجعه کردند، افزود: ترکیب جنسیتی رأی دهندگان در استان ۵۲ درصد را بانوان و ۴۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: ۹۹ درصد استعلام‌ها توسط دستگاه‌های احراز هویت به صورت آنلاین یا برخط و بقیه آفلاین بوده است.

نظر شما