شناسهٔ خبر: 67538795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دکتر "منصور ابوکریم" پژوهشگر مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل

حمایت نامحدود واشنگتن از اسرائیل به عنوان موضع ثابت سیاست خارجی آمریکا به شمار می آید

دکتر منصور ابوکریم گفت: حمایت نامحدود آمریکا از اسرائیل از سوی احزاب دموکرات و جمهوری خواه یکی از مواضع ثابت سیاست خارجی آمریکاست که احزاب جمهوری خواه و دموکرات برای ارائه بهترین حمایت از اسرائیل با یکدیگر رقابت می کنند.

صاحب‌خبر -

 

دکتر "منصور ابوکریم" پژوهشگر مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری قدس (قدسنا) تأکید کرد که حمایت نامحدود واشنگتن از اسرائیل از سوی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه به عنوان موضع ثابت‌سیاست خارجی آمریکا به شمار می آید.

 

وی افزود: حزب دموکرات به عنوان یک متحد استراتژیک از اسرائیل حمایت می کند در حالی که حزب جمهوری خواه که گرایش به جناح راست دارد، علاوه بر ائتلاف استراتژیک در سطوح سیاسی و نظامی بعد دینی این حمایت را برعهده می گیرد.

 

وی ادامه داد: یک گرایش مذهبی در آمریکا وجود دارد که حزب جمهوری خواه را به حمایت بیشتر از اسرائیل سوق می دهد، بنابراین جمهوری خواهان به حمایت از اسرائیل در زمان تبلیغات انتخاباتی افتخار می کنند.

 

وی افزود: زمانی که رئیس جمهور سابق امریکا دونالد ترامپ در انتخابات قبلی پیروز شد، تصمیم گرفت سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند، او همچنین اقدامات متعددی برای تضعیف آرمان فلسطین و ارائه حمایت نامحدود به اسرائیل انجام داد. این پژوهشگر سیاسی و روابط بین الملل تاکید کرد که رقابت احزاب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا در چارچوب کسب آرای لابی یهودی در آمریکا صورت می گیرد و این نشان می دهد که لابی یهودی عاملی تاثیرگذار در انتخابات آمریکا است و از تبلیغات انتخاباتی در این کشور حمایت می کند.

 

وی در خصوص رفتار متناقض آمریکا در قبال در جنگ اوکراین و تجاوزات اسرائیل گفت: این امر واضح است که آمریکا از رفتار اسراییلی ها به خاطر مسائل انتخاباتی و اوضاع در داخل آمریکا چشم پوشی می کند و بدین خاظر تناقض هایی آشکار در مواضع آمریکا قبال اسراییل و سایر کشورها در رابطه با حقوق بشر و گسترش دموکراسی و حمایت از غیرنظامیان مشاهده می کنیم.

 

دکتر منصور ابوکریم در خصوص دامنه حمایت های آمریکا از اسرائیل گفت: آمریکا همیشه در کنار اسرائیل می ایستد، به ویژه در بحران هایی مانند جنگ سال 1973، آمریکا متحد استراتژیک اسرائیل در جنگ غزه به شمار می اید و هواپیمای جنگی وموشک و بمب به این رژیم جهت بکارگیری در تجاوزاتش به نوار غزه تقدیم کرده است . از این رو حمایت آمریکا از اسرائیل نامحدود و بی قید و شرط است و هدف آن تقویت جایگاه اسرائیل در نظام منطقه ای و حفظ امنیت و بقای اسرائیل در محیط خاورمیانه است.

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما