شناسهٔ خبر: 67538621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تزریق روزانه ۸ هزار مترمکعب آب به شبکه آبیاری فضای سبز مشهد

معاون مهندسی آب سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، ایستگاه پمپاژ را در تامین آبِ فضای سبز شهر مشهد موثر دانست و گفت: روزانه بالغ بر ۸ هزار مترمکعب آب از این ایستگاه برای انتقال به فضای سبز غرب مشهد به شبکه مستقل آبیاری فضای سبز تزریق می‌شود.

صاحب‌خبر -

عبداله سلطان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: ایستگاه پمپاژ تاسیساتی است که برای انتقال سیالات از یک مکان به مکان دیگر طراحی شده و پمپ‌ها و سایر تجهیزاتی را در خود جای می‌دهد که برای انتقال پساب استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این که ایستگاه پمپاژ شماره یک در شبکه مستقل بوستان بهشت واقع شده است، افزود: این ایستگاه در زمینی به مساحت بالغ بر 3هزار مترمربع در خیابان شهید بابانظر 61 در مجاورت پارک بهشت واقع شده است.

سلطان احمدی ظرفیت مخزن ذخیره این ایستگاه را هزار مترمکعب دانست که از طریق 3 دستگاه الکتروپمپ و خط لوله ای با طول حدود 13 کیلومتر و سایز 400 میلی متر از نوع GRP آب ذخیره شده را به ایستگاه پمپاژ شماره 2 واقع در پارک پردیس منتقل می‌کند.

معاون مهندسی آب سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: از چاه های متصل به مخزن این ایستگاه می توان به چاه های واقع در بوستان بسیج، غنیان، نیازمندی، بسیجیان و برنجی اشاره کرد.

سلطان احمدی یادآورشد: روزانه بالغ بر 8 هزار مترمکعب آب از این ایستگاه برای انتقال به فضای سبز مناطق غربی مشهد به شبکه مستقل آبیاری فضای سبز تزریق می‌شود.

معاون مهندسی آب سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: دیماند برق این ایستگاه 475 کیلووات است که برای تامین انرژی مورد نیاز 3 دستگاه الکتروپمپ 110 کیلو وات 4 طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: فشار خروجی این ایستگاه 16 بار است که از طریق سیستم کنترل و مانیتورینگ و با استفاده از سرچ تانک مستقر در ایستگاه به منظور جلوگیری از بروز اتفاقات کنترل می‌شود.

انتهای پیام/282

نظر شما