شناسهٔ خبر: 67538540 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

انواع دستگاه تست قند خون + معرفی 10 برند معروف دستگاه تست خون

تهیه بهترین دستگاه تست قند خون این روزها دغدغه تمامی افرادی است که به بیماری دیابت مبتلا هستند. از آنجایی که بالا یا پایین رفتن قند خون می‌تواند بیماری‌ها و آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن وارد کند، نیاز است که آن را به صورت مستمر چک کرد.

صاحب‌خبر -

هر چند دستگاه‌های خانگی، بیماران را از مراجعه به بیمارستان بی‌نیاز کرده است، اما انتخاب بهترین و دقیق ترین دستگاه تست قند خون نیاز به داشتن اطلاعات کافی درباره محصولات برندهای مختلف دارد. در حال حاضر برندهای مختلفی اقدام به عرضه این محصول کرده‌اند که در ادامه معرفی خواهند شد. با ما همراه باشید.

دستگاه قند خون ایرانی آوان

دستگاه تست قند خون آوان، یکی از دقیق‌ترین دستگاه‌هایی که می‌تواند ظرف مدت 5 ثانیه، میزان گلوکز موجود در خون را اندازه‌گیری کند. این دستگاه قادر به ذخیره 900 تست همراه با تاریخ و زمان در حافظه‌اش است.

بهترین دستگاه تست قندخون ایرانی آوان دارای نوارهای تست قند خون پیشرفته بوده و این کار را با کمترین خطا انجام می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های دقیق ترین دستگاه تست قند خون ایرانی، داشتن گارانتی مادام العمر است.

برای اطلاع از قیمت دستگاه قند خون امپرو می‌توانید به وب سایت پیام دیابت مراجعه کنید.

دستگاه تست قند خون گالا

از بهترین دستگاه تست قند خون برندهای خارجی که در بازار ایران وجود دارد، می‌توان به دستگاه گالا اشاره کرد. این دستگاه از دقت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند 1000 داده را همراه با تاریخ و زمان دقیق، در حافظه خود ثبت کند.

دقیق ترین دستگاه قند خون گالا دارای مشخصات منحصربه‌فردی است که آن را تبدیل به یکی از بهترین‌های موجود در بازار کرده است. این مشخصات عبارتند از:

  • دادن ارور زمان نصب و قرار دادن غیراصولی نوارهای تست
  • دادن هشدار هنگام اشتباه در زمان شروع تست
  • نشان دادن میزان خون کافی روی نوار
  • هشدار درباره نحوه قرار دادن آن روی نوار

البته این دستگاه قابلیت اتصال به کامپیوتر را نداشته و می‌بایست نتایج را روی دستگاه به پزشک معالج نشان داد.

دستگاه قند خون دیابان

برند دیابان را نیز می‌توان جزو بهترین دستگاه تست قند خون ایرانی به شمار آورد. دیابان قابلیت ذخیره 300 تست به همراه اطلاعات کامل را در خود دارد. از ویژگی‌های خوب آن نیز امکان اتصال آن به کامپیوتر است. ضمن اینکه نوار دستگاه همیشه در دسترس بوده و از قابلیت auto coding هم برخوردار است.

دستگاه قند خون آرکری

آرکری را می‌توان برترین برند و دقیق ترین دستگاه تست قند خون دانست. این دستگاه با هدف کاهش درد خونگیری و دقت بالا در آزمایش، ساخته شده است. افرادی که مبتلا به دیابت نوع 1 هستند می‌توانند از این مدل استفاده کرده که نیازی به خونگیری زیادی ندارد. میزان خطای دستگاه آرکری بسیار پایین بوده و به سبک آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود. زیرا آنزیمی به نام آنزین گلوکز اکسیداز در آن استفاده شده است.

دستگاه تست قند خون امپرور

بهترین دستگاه تست قند خون برای گرفتن چندین نوبت تست در طول روز، امپرور است. این برند خارجی کوچک و قابل حمل بوده و می‌توان از آن در محیط‌های دمایی مختلف استفاده کرد. میزان خطای این دستگاه نیز بسیار پایین است. امپرور برای تعیین میزان گلوکز خون تنها به 5/0 میکروگرم خون نیاز دارد. صفحه نمایش آن نیز دیجیتالی و بزرگ بوده و فرد می‌تواند به راحتی آن را بخواند.

انواع دستگاه تست قند خون + معرفی 10 برند معروف دستگاه تست خون

دستگاه تست قند خون کرسنس

کرسنس برندی از کشور کره جنوبی است که بهترین دستگاه تست قند خون به شمار می‌رود. این دستگاه کمترین میزان خون یعنی 5/0 میکروگرم را در مدت 5 ثانیه، آنالیز کرده و جواب را ارائه می‌دهد. سوزن دستگاه کرسنس دارای 5 میزان عمق نفوذ است که موجب کاهش درد و کاهش دریافت خون می‌شود. همچنین قابلیت تنظیم کمترین عمق نفوذ را برای افراد با پوست حساس را دارد.

کرسنس هرچند دقیق‌ترین دستگاه تست قند خون به شمار می‌رود، اما قابلیت خروج خودکار نوار تست و شارژ را نداشته و از باتری سکه‌ای استفاده می‌کند.

برای خرید دستگاه تست قند خون کرسنس می‌توانید به وب سایت پیام دیابت مراجعه نمایید.

دستگاه تست قند خون بایونیم

از دیگر برندهای مطرح در زمینه بهترین دستگاه تست قند خون، بایونیم است. افراد دارای دیابت نوع 1 و 2 می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. دستگاه بایونیم قادر به انجام آزمایش در 8 ثانیه است. همچنین قابلیت ذخیره 150 تست داخلی و دریافت میانگین 1، 7، 14، 30 و 90 روزه را دارد. استفاده از این دستگاه نیازی به وارد کردن کد جیپ نداشته و با یک دکمه امکان پذیر است. دستگاه بایونیم مناسب تعیین گلوکز خون مویرگی بوده و برای خون سرخرگی مناسب نیست.

دستگاه تست قند خون ایزی گلوکو

ایزی گلوکو را می‌توان دقیق ترین دستگاه تست قند خون خارجی به شمار آورد. این دستگاه قابلیت ذخیره 365 حافظه داخلی را داشته و می‌توان میانگین آنها را نیز مشاهده کرد. بدین صورت امکان بررسی وضعیت قند خون امکان پذیر است. از ویژگی‌های خوب این دستگاه، قابلیت اتصال با سیستم عامل‌های اندروید و ios بوده و می‌توان نتایج را روی گوشی موبایل هم مشاهده کرد.

ایزی گلوکو همچنین 4 نوع تست مختلف قبل و بعد غذا، بعد از مصرف دارو و بعد از فعالیت‌های ورزشی را دارد.

انواع دستگاه تست قند خون + معرفی 10 برند معروف دستگاه تست خون

دستگاه تست قند خون گلوکو پلاس

از جمله بهترین دستگاه تست قند خون می‌توان به برند گلوکو پلاس اشاره کرد. این دستگاه قابلیت کد گذاری اتوماتیک داشته و آزمایش را ظرف مدت 5 ثانیه تحلیل می‌کند. میزان خون مورد نیاز برای آزمایش نیز 1 میکرولیتر است. گلوکو همچنین می‌تواند تا 365 آزمایش، به همراه تاریخ و ساعت را در حافظ خود ثبت کند.

اطلاعات و داده‌های دقیق ترین دستگاه تست خون را می‌توان روی کامپیوتر و سیستم‌های هوشمند منتقل کرد. همچنین امکان خون گیری از کف دست و ساعت هم وجود دارد.

دستگاه تست قند خون کلور چک

کلور چک یکی دیگر از دستگاه‌های تست قند خون خانگی بوده که کار با آن بسیار آسان است. این دستگاه قادر به ارائه پاسخ در حدود 7 ثانیه بوده و به حدود 7/0 میکرولیتر خون نیاز دارد. بهترین دستگاه تست قند خون کلور چک می‌تواند تا 450 آزمایش را در حافظه خود ثبت کند. این دستگاه قابلیت‌هایی همچون اتصال به کامپیوتر، امکان تنظیم هشدار، خاموشی و نمایش خودکار و امکان خونگیری از سایر نقاط بدن را دارد.

جمع بندی

افراد مبتلا به دیابت‌های نوع 1 و 2 که نیاز به چک کردن مستمر میزان قند خون و بررسی وضعیت خود دارند، نیاز به این دستگاه دارند. در حال حاضر بهترین دستگاه تست قند خون با برندهای مطرح ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد. این دستگاه‌ها هر کدام دارای ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی هستند و قابلیت ذخیره سازی متفاوتی دارند. برای خرید دستگاه تست قند خون باید به عوامل مختلفی چون میزان دقت و خطا، سرعت در ارائه نتیجه، سهولت در استفاده، میزان خون مورد نیاز، قیمت و سایر قابلیت‌های آن توجه داشت.

وب سایت پیام دیابت، دستگاه‌های تست قند خون برندهای مختلف را به صورت آنلاین عرضه می‌کند. برای اطلاع از قیمت و خرید محصول می‌توانید به سایت فروشگاهی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما