شناسهٔ خبر: 67538037 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نکاتی برای ست کردن ساعت مچی با استایل‌های مختلف

صاحب‌خبر -
نکاتی برای ست کردن ساعت مچی با استایل‌های مختلف
خبرگزاری آریا- ساعت مچی فراتر از یک وسیله برای نمایش زمان است. این یک اکسسوری شیک است که می‌تواند به عنوان نقطه قوت در استایل شما عمل کند و ظاهری کامل و متناسب به شما بدهد. امروزه که همه افراد از ساعت‌های مچی دیجیتال به صورت روزمره استفاده می‌کنند، استفاده از ساعت‌های آنالوگ یک انتخاب لوکس است که شخصیتی خاص به استایل شما می‌بخشد. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که ساعت مچی خود را بهتر با استایلتان ست کنید و بدرخشید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

رنگ اکسسوری را در نظر بگیرید

ست کردن ساعت، به ویژه ست کردن ساعت زنانه با اکسسوری‌هایی که در استایلتان استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد. چرا که انتخاب رنگ اکسسوری برای تکمیل استایل از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است برای داشتن یک استایل حرفه‌ای رنگ اکسسوری‌های استفاده شده و ساعت در یک راستا باشد. برای مثال اگر رنگ بدنه ساعت شما طلایی و بژ است، بهتر است اکسسوری‌های شما هم در همین طیف رنگی باشند در غیر این صورت نا هماهنگی در استایل شما ایجاد می‌شود که به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود.

برای ست کردن ساعت مردانه با اکسسوری هم می‌توانید خود ساعت یا صفحه آن را با کراوات و دستمال گردن ست کنید و استایلتان را خاص و هماهنگ جلوه دهید.

بند ساعت مهم است

انتخاب ساعت مناسب می‌تواند تکمیل کننده استایل شما باشد و ظاهری شیک و متناسب به شما بدهد. برای این کار، باید به فاکتورهای مختلفی مانند نوع مناسبت، سبک شخصی، رنگ فلز، جنس بند، اندازه و عملکرد ساعت توجه کنید و سدر موقعیت‌های رسمی، ساعت‌هایی با بند چرمی یا فلزی باریک و صفحه‌ای ساده و کلاسیک انتخاب کنید. برای موقعیت‌های غیررسمی، می‌توانید از ساعت‌های جسورانه‌تر با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع استفاده کنید و به سراغ بندهای فلزی هم بروید.

توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی مجبور هستید از ساعت دیجیتال استفاده کنید، بهتر است از بندهای سیلیکونی با استایل رسمی استفاده نکنید و برای ساعت خود بند چرمی تهیه کنید تا استایل شما بهم نخورد و ظاهر حرفه‌ای شما حفظ شود.

سبک ساعت خود را متناسب با لباس انتخاب کنید

اگر می‌خواهید یک انتخاب امن داشته باشید و نمی‌دانید که در طول روز ممکن است در چه موقعیت‌هایی قرار بگیرید، اما انتخاب درست ساعت برایتان مهم است، پیشنهاد می‌کنیم که یک استایل ساده و کژوال نیمه رسمی را انتخاب و ساعتتان را هم بر همان اساس استفاده کنید و به سراغ ساعت مچی مردانه و زنانه مینیمال با بندهای ظریف و صفحه‌های ساده بروید که همیشه و در هر موقعیتی خاص و زیبا هستند.

ساعت را با کفشتان ست کنید!

درست است که ست کردن ساعت با اکسسوری‌ها و کیف ممکن است جذاب باشد، اما ست کردن ساعت و کفش استایل شما را خاص و منحصر به فرد خواهد کرد. تنها باید دقت داشته باشید که این ست کردن به درستی انجام شود. در این سبک ست کردن باید هم به رنگ بند و فلز ساعت توجه کنید و هم به رنگ صفحه ساعت.

ست کردن مدل کفش و ساعت و ست کردن رنگ آن‌ها یک ترکیب برنده و جسورانه برای استایل‌های رسمی حرفه‌ای و خاص به شمار می‌آید و چشم هر فرد ریزبینی را جلب و او را به تحسین وا می‌دارد.

چند مدل ساعت داشته باشید

اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، بهتر است که چند مدل ساعت داشته باشید که بتوانید تنوع را در استایلتان لحاظ کنید و همیشه متفاوت ظاهر شوید. بهترین کار برای انتخاب ساعت‌های مچی مختلف، پیدا کردن سبک اصلی استایل و خرید ساعت بر آن اساس است. برای مثال اگر استایل شما همیشه مینیمال و ساده است، خرید ساعت‌های ظیف و کم جزئیات در رنگ‌های خنثی می‌تواند برای شما در همه استایل‌هایتان کارایی داشته باشد و شما را به فردی خاص تبدیل کند.

برای انتخاب رنگ ساعت و بند آن هم بهتر است نگاهی به کمد لباستان بیاندازید و ببینید که بیشتر چه رنگ‌هایی در استایل شما وجود دارند که بر اساس آن رنگ ساعتتان را انتخاب کنید. معمولا بهتر است یک ساعت طلایی و یک ساعت نقره‌ای داشته باشید که بتوانید با هر طیف رنگی سرد و گرمی به راحتی آن را استایل کنید و بدرخشید.

نکات انتخاب مدل ساعت

برای خرید ساعت بهتر است که بر اساس موقعیت‌هایی که معمولا در آن‌ها قرار میگیرید ساعتتان را انتخاب کنید. در این بخش به شما کمک می‌کنیم که ساعت مناسب هر موقعیت را بشناسید.

  • رسمی: برای موقعیت‌های رسمی، ساعتی با بند چرمی یا فلزی باریک و صفحه‌ای ساده یا با جزئیات ظریف انتخاب کنید. رنگ‌های خنثی مانند مشکی، قهوه‌ای، نقره‌ای یا طلایی معمولاً بهترین انتخاب هستند. از پوشیدن ساعت‌های اسپرت یا خیلی بزرگ با لباس‌های رسمی خودداری کنید.
  • غیر رسمی: برای موقعیت‌های غیر رسمی، می‌توانید از ساعت‌های جسورانه‌تر با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کنید. بندهای چرمی ضخیم، بندهای نایلونی یا فلزی و صفحه‌نمایش‌های بزرگتر قابل قبول هستند. اگر می‌خواهید استایلی خاص داشته باشید، می‌توانید از ساعتی با رنگ یا طرح متناسب با لباستان استفاده کنید.
  • ورزشی: برای فعالیت‌های ورزشی، به دنبال ساعتی باشید که ضد آب و بادوام باشد. بسیاری از ساعت‌های ورزشی دارای ویژگی‌های اضافی مانند GPS، ضربان قلب و ردیابی فعالیت هستند. بندهای لاستیکی یا سیلیکونی برای فعالیت‌های ورزشی مناسب‌تر هستند زیرا راحت‌تر تمیز می‌شوند و عرق را جذب نمی‌کنند.
  • کلاسیک: اگر به دنبال یک ساعت کلاسیک هستید که هرگز از مد نمی‌افتد، از ساعتی با طراحی ساده و شیک انتخاب کنید. این ساعت‌ها برای هر موقعیتی مناسب هستند و سال‌ها ماندگار خواهند بود.
  • مینیمال: اگر به دنبال ساعتی با طراحی مینیمال هستید، از ساعتی با صفحه‌ای ساده و بند باریک انتخاب کنید. این ساعت‌ها برای کسانی که به دنبال ظاهری ساده و شیک هستند، مناسب هستند.

سخن پایانی

انتخاب ساعت برای تکمیل استایل در ابتدا ساده است اما زمانی که نوبت انتخاب از میان هزاران مدل می‌رسد کار دشوار می‌شود و متوجه می‌شوید که چقدر باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. در این مقاله درباره ساعت‌های مناسب برای موقعیت‌های مختلف و نکاتی برای ست کردن صحیح ساعت در استایل آوردیم که شما را از دیگران متمایز خواهد کرد.

نظر شما