شناسهٔ خبر: 67537983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حماس طرح های غیر فلسطینی برای آینده غزه را رد کرد

صاحب‌خبر -
حماس طرح های غیر فلسطینی برای آینده غزه را رد کرد
خبرگزاری آریا-حماس روز جمعه گفت که مداخله خارجی را که به دنبال نادیده گرفتن اراده فلسطین برای آینده نوار غزه است، رد می کند.

به گزارش سرویس بین الملل آریا ؛این جنبش در بیانیه‌ای از «هر گونه طرح، پروژه یا پیشنهادی که هدف آن دور زدن اراده فلسطین در مورد آینده غزه باشد، و هرگونه بیانیه یا موضعی که از طرح‌هایی برای ورود نیروهای خارجی به منطقه به هر بهانه یا توجیهی حمایت می‌کند خودداری می‌کند»."

حکومت غزه پس از دفع تجاوزات (اسرائیل) یک موضوع کاملاً فلسطینی است که باید مورد توافق همه بخش‌های مردم ما باشد و اجازه هیچ گونه قیمومیت یا تحمیل راه‌حل‌های خارجی را که حقوق اساسی ما در آزادی و تعیین سرنوشت را تضعیف کند، نخواهند داد. این بیانیه افزوده است.

در ماه ژوئن، واشینگتن پست گزارش داد که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در جریان سفر خود به واشنگتن، در مورد طرح «روز بعد» غزه با مقامات آمریکایی گفتگو کرد.

بر اساس این طرح، "یک کمیته راهبری به ریاست ایالات متحده و شرکای میانه‌رو عرب. یک نیروی بین‌المللی که به طور بالقوه شامل نیروهایی از مصر، اردن، امارات متحده عربی و مراکش می‌شود، بر امنیت نظارت خواهد کرد و نیروهای آمریکایی فرماندهی و کنترل تدارکات از خارج از غزه احتمالاً در مصر را بر عهده خواهند داشت. ».

این پست افزود: «به تدریج، یک نیروی فلسطینی مسئولیت امنیت محلی را بر عهده می گیرد.

بیانیه حماس در حالی بیان شد که مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و جنبش با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش بس در غزه از سر گرفته شد.

علاوه بر این، دیوید بارنیا، رئیس اسرائیلی موساد، روز جمعه برای نشست‌هایی درباره توافقنامه تبادل اسرا و آتش‌بس غزه به دوحه رفت.

مصر، قطر و آمریکا ماه هاست که برای برقراری آتش‌بس و آزادی 120 گروگان باقی مانده در غزه تلاش می کنند، اما بی نتیجه مانده اند.

حماس می گوید هرگونه توافق باید به جنگ پایان دهد و اسرائیل را به عقب نشینی کامل از غزه برساند. با این حال، اسرائیل استدلال می کند که تنها توقف موقت در جنگ را می پذیرد و می خواهد به توانایی های حکومتی گروه مقاومت پایان دهد.

اسرائیل، با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس فوری است، در بحبوحه تهاجم وحشیانه خود به غزه از زمان حمله 7 اکتبر 2023 توسط گروه فلسطینی حماس، با محکومیت بین المللی مواجه شده است.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، بیش از 38000 فلسطینی از آن زمان تاکنون کشته شده اند که بیشتر آنها زن و کودک بوده و بیش از 87000 نفر دیگر زخمی شده اند.

با گذشت نزدیک به نه ماه از جنگ اسرائیل، بخش‌های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو ویرانه شده است.

اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده، که آخرین حکم آن به اسراییل دستور داد تا فوراً عملیات نظامی خود را در شهر جنوبی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به آن در 6 مه از جنگ پناه برده بودند، متوقف کند.

نظر شما