شناسهٔ خبر: 67537963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پوتین: روسیه خواهان پایان «کامل و نهایی» درگیری اوکراین است

صاحب‌خبر -
پوتین: روسیه خواهان پایان «کامل و نهایی» درگیری اوکراین است
خبرگزاری آریا- ، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین روز جمعه گفت که مسکو از "پایان کامل و نهایی" درگیری اوکراین به جای "یک نوع آتش‌بس حمایت می کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛پوتین، با این حال، پس از دیدار با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو، بار دیگر خواستار خروج نیروهای اوکراینی از مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژژیا شد.

وی افزود: سایر اصطلاحات "موضوعی برای بررسی" هستند.

او گفت:"روسیه متعهد به حل و فصل کامل و قطعی مناقشه است. شرایط این امر در سخنرانی من (خطاب به وزارت امور خارجه) - خروج تمام نیروها از مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژژیا مشخص شده است. شرایطی که در جریان کار مشترک احتمالی قابل بررسی است.»

پوتین استدلال کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از مذاکرات صلح اجتناب می کند، زیرا انجام این کار مستلزم لغو حکومت نظامی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و شانس او برای پیروزی نزدیک به صفر است.

پوتین در رابطه با روابط روسیه با اتحادیه اروپا گفت که آنها در حال حاضر "در پایین ترین سطح قرار دارند" و او درباره ساختار امنیتی آینده اروپا با اوربان گفتگو کرده است.

رئیس جمهور روسیه گفت، در جریان این گفتگوها، نخست وزیر مجارستان در درجه اول دیدگاه های غربی از جمله دیدگاه های اوکراین را بیان کرد.

پوتین گفت: ما سفر نخست وزیر را تلاشی برای احیای گفتگو و دادن انگیزه بیشتر به آن می‌دانیم.

اوربان به نوبه خود گفت که مجارستان تضمین صلح در اروپا را وظیفه اصلی خود در دوره ریاست شورای اتحادیه اروپا می داند و به همین منظور وی به مسکو آمده است.

من می‌خواستم بدانم کوتاه‌ترین راه برای پایان دادن به جنگ چیست و می‌خواستم نظر رئیس‌جمهور را در مورد سه موضوع بدانم - نظر او در مورد ابتکارات صلح موجود در اوکراین، امکان آتش‌بس و گفتگوهای صلح چیست. - دستور برگزاری آنها و چشم انداز اروپا پس از جنگ چگونه باید باشد.

نخست وزیر تاکید کرد که در سال های اخیر تقریباً هیچ کشوری وجود نداشته است که بتواند با هر دو طرف ارتباط برقرار کند و مجارستان یکی از معدود کشورهایی است که در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: هنوز قدم های زیادی برای نزدیک شدن به پایان جنگ وجود دارد که ما امروز مهمترین گام را با برقراری ارتباط برداشته ایم و در این راستا به کار خود ادامه خواهیم داد.


نظر شما