شناسهٔ خبر: 67536936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

امنیتی و دفاعی

جزئیاتی از توافقنامه اصلاح شده غزه به روایت حماس

یک منبع ارشد در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه به رویترز رویترز گفت در توافقنامه اصلاح شده، آتش‌بس موقت و ورود کمک‌ها قید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همچنین از توافق برای آزادی اسیران اسرائیلی قبل از پایان مرحله دوم آتش‌بس خبر داد و توضیح داد که توافق برای آزادی اسیران اسرائیلی قبل از پایان هفته پنجم مرحله دوم تکمیل خواهد شد.

وی افزود: پیشنهاد توافق اصلاح شده بین حماس و اسرائیل موافق این است که مذاکرات برای آزادی اسرای اسرائیلی از جمله سربازان و مردان باقی مانده ظرف ۱۶ روز پس از مرحله اول توافق آغاز شود.

این منبع تصریح کرد که این پیشنهاد تضمین می‌کند تا زمانی که مذاکرات غیرمستقیم برای اجرای مرحله دوم توافق ادامه داشته باشد میانجی‌ها نیز توافق آتش‌بس موقت، ارسال کمک‌ها و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه را تضمین کنند.

این در حالی است که اسامه حمدان، یکی از مقامات حماس روز جمعه تاکید کرد که جنبش حماس انتظار دارد تا شنبه اسرائیل به پیشنهاداتش برای آتش‌بس در غزه پاسخ دهند.

حمدان گفت: ما نمی‌خواهیم درباره جزئیات این ایده‌ها صحبت کنیم و منتظر شنیدن پاسخ هستیم که به احتمال زیاد امروز یا فردا خواهد بود. اگر پاسخ مثبت باشد، این ایده‌ها به تفصیل مورد بحث قرار خواهند گرفت.

او همچنین توضیح داد که توانایی‌های نظامی جنبش حماس در نوار غزه «هنوز در موقعیت خوبی برای ادامه» جنگ قرار دارد.

شبکه ۱۳ عبری نیز به نقل از منابع گزارش داد: مذاکرات در مورد اسیران آسان نخواهد بود و ممکن است سه تا پنج هفته طول بکشد.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما