شناسهٔ خبر: 67535961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تبریک علی‌اف به پزشکیان

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در پیامی، ریاست جمهوری مسعود پزشکیان در ایران را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز در پیامی انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را به وی "صمیمانه" تبریک گفت.

تارنمای خبرگزاری آذرتاج امروز به نقل از این پیام نوشت: ما به روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌ های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده، اهمیت زیادی می ‌دهیم.

علی اف در این پیام از توسعه همکاری های دوجانبه در دهه های اخیر به خصوص در حوزه های اقتصادی، حمل و نقل و انرژی ابراز خرسندی کرد و نوشت: امروز توافق های حاصل شده در زمینه توسعه آینده روابط (جمهوری) آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری و پروژه های مشترک اجرا شده در خدمت رفاه کشورهای ما، توسعه پایدار و امنیت کل منطقه است.

وی افزود: من اطمینان دارم که با تلاش های مشترک ما، تقویت بیشتر روابط سنتی دوستانه و گسترش همکاری های متقابل سودمند بین جمهوری آذربایجان و ایران را در راستای منافع ملت ها و کشورهایمان تضمین خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آذربایجان از پزشکیان دعوت کرد تا برای "تبادل نظر در مورد چشم انداز توسعه همکاری های دوجانبه" به باکو سفر کند.

در خاتمه این پیام آمده است: اینجانب بهترین آرزوهای خود را خدمت جنابعالی اعلام داشته و آرزوی موفقیت در فعالیتهای تحت مسئولیت آتی شما را در جهت رفاه ملت دوست و برادر ایران دارم.

با پایان فرآیند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شامگاه جمعه و پس از شمارش و تجمیع کل آرا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح امروز گزارش پایانی از نتایج شمارش آرا را ارائه و اعلام کرد که از میان بیش از ۳۰ میلیون رای ماخوذه، مسعود پزشکیان با بیش از ۱۶ میلیون رای، منتخب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران است./ ایرنا

 

نظر شما