شناسهٔ خبر: 67535784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

بورس تهران چگونه به استقبال رئیس دولت چهاردهم می‌رود؟/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 16 تیر 1403+ نمودار بورس تهران چگونه به استقبال رئیس دولت چهاردهم می‌رود؟/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 16 تیر 1403+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس تهران برای سومین روز متوالی رشد کرد. برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 16 تیر- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد 10 هزار و 361 واحدی داشت و

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس تهران برای سومین روز متوالی رشد کرد.

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 16 تیر- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد 10 هزار و 361 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و 907 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس 49 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس 874 واحد افزایش پیدا کرد.

روند معاملات سهام

روز شنبه در بورس شرکت صنایع کاغذسازی کاوه (چکاوه)، شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام) و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه ایران-معین (معین)، شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس (حپرتو) و شرکت نیان الکترونیک (نیان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

IMG_20240705_230522_763

در بورس نمادهای آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران)، شلعاب (شرکت لعابیران) و واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت سرمایه گذاری پارس آریان (آریان) و شرکت توسعه فن افزار توسن (فن افزار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات چهارشنبه، 41 نماد صف خرید داشتند و 94 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 23 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 141 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 8 درصدی به 234 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس شنبه

پس از رشد شاخص در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، شاخص کل و دیگر شاخص‌های بازار سهام روز چهارشنبه رشد کردند. رشد بازار در روز پایانی هفته در حالی است که ارزش معاملات خرد سهام نیز 13 درصد رشد کرد و به 3 هزار و 744 میلیارد تومان رسید.

چهارشنبه شاخص با پیشرانی نمادهای فولاد، فملی و حکشتی بیش از 10 هزار واحد بالا آمد.

اما روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم که رقم آن 265 میلیارد تومان بود. نماد شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از شستا، نمادهای حفارس، فملی، تایرا و وبملت در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای شپنا، فولاد، غبهنوش، شفام و تاصیکو بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

ناظران معتقدند در هفته منتهی به انتخابات، معاملات بازار متأثر از انتخابات ریاست جمهوری رونق نگرفت و بسیاری از معامله‌گران منتظر بودند تا از رییس جمهور نهم رونمایی شود.

همچنین بخوانید
  • معاملات در انتظار واکنش‌ها/پیش بینی بازار سهام امروز ۲۳ مرداد
  • پیش بینی بورس هفته / نگاه بازار به دولت چهاردهم
  • پولبک شاخص کل اتفاق می افتد؟/پیش بینی بازار سهام امروز ۲۳ بهمن
  • تشدید حرکت به سمت صف‌های فروش/ پیش بینی بازار سهام امروز یکم بهمن

منبع: eghtesadnews-657812

نظر شما