شناسهٔ خبر: 67535526 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۲۳ تیرماه آخرین پرواز حجاج؛ ۳۴ هزار و ۵۰۰ زائر در انتظار بازگشت

زهره آقاجانی

سخنگوی هواپیمایی ایران‌ایر گفت: ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین استان‌های مختلف در تا ۲۳ تیرماه طی ۱۵۹ پرواز باقی مانده به کشور باز می‌گرددند.

صاحب‌خبر -

حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تا به امروز ۱۷۸ پرواز برنامه‌ای از شهر مدینه منوره به فرودگاه‌های داخلی ایران اعزام شده است، گفت: همچنین ۵۷ پرواز دیگر از مبدا مدینه منوره به فرودگاه‌های داخلی ایران باقی مانده است.

سخنگوی ایران‌ایر در ادامه تاکید کرد: ۵۵ پرواز برنامه‌ای از فرودگاه جده به سمت ایران انجام شده که در ادامه عملیات ۱۰۲ پرواز برنامه‌ای از فرودگاه جده انجام خواهد شد، بدین ترتیب در مجموعه ۲۳۳ پرواز برنامه‌ای از دو فرودگاه جده و مدینه به سمت کشور صورت گرفته و ۱۵۲ پرواز دیگر هم برای بازگشت انجام خواهد شد.

وی افزود: البته یک روز هم از میزان پرواز حجاج کاسته شد که روز (شنبه، ۲۳ تیرماه) آخرین پروازهای حجاج بیت‌الله از فرودگاه جده صورت خواهد گرفت و تا بدین لحظه ۵۳ هزار نفر از زائرین به کشور بازگشتند و تنها حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج استان‌های اصفهان، گلستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، مازندران، هرمزگان، بندر چابهار، استان آذربایجان غربی، یزد، فارس، اردبیل و تهران برای بازگشت، باقی ماندند که طی زمان یاد شده به مقصدهای مورد نظر باز خواهند گشت.

قربانعلی خاطرنشان کرد: تا بدین لحظه هیچ‌گونه مشکلی در انجام عملیات‌های پرواز وجود نداشت و تنها با پدیده تعجیل در فرودگاه مدینه مواجه شدیم که در طی این عملیات‌ها ۱۵ دقیقه تعجیل در پروازهای اعزامی از شهر مدینه به سمت کشور داشتیم.

وی در پایان گفت: انجام این پروازها با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بود و در هنگام دریافت مجوز با تحریم دو شرکت هواپیمایی برای انجام پروازهای حج روبرو شدیم که با همکاری همکاران خوشبختانه پروازها با خوبی انجام شد؛ بنابراین تعجیل در پروازهای حج پدیده پروازهای ۱۴۰۳ بود.

نظر شما