شناسهٔ خبر: 67534727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

گوترش نسبت به وقوع جنگ فراگیر میان اسرائیل و لبنان هشدار داد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد شب گذشته جمعه نسبت به خطر وقوع جنگ گسترده میان اسرائیل و لبنان هشدار داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از افزایش درگیری در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی موسوم به "خط آبی"، بر لزوم اجتناب از تنش تاکیدکرده و راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک را تنها راه‌حل پیش رو عنوان کرد.

وی با بیان این که تنش‌های روزافزون از پنج شنبه (14 تیرماه) در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، خطر وقوع جنگ فراگیر را افزایش می‌دهد، هشدار داد که آنچه او به عنوان "خطر اشتباه محاسباتی"از آن یاد می‌کند، می‌تواند به رویارویی خطرناک بین دو طرف منجر شود.

وی درخواست‌های دفتر هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان و نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) را تکرار کرد که از دو طرف می‌خواهد فوراً به آتش‌بس بازگردند و باردیگر به اجرای کامل قطعنامه شماره 1701  شورای امنیت در سال 2006 که خواستار توقف درگیری‌ها بین اسرائیل و لبنان است، متعهد شوند.

گوترش پیش از این نیز نسبت به این که لبنان به "غزه دوم" تبدیل شود، هشدار داده و تاکیدکرده بود که جهان تحمل این امر را نخواهدداشت.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که شب گذشته جمعه دو سرباز اسرائیلی در حملات موشکی حزب‌الله به شهرک "کریات شمونة" واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به هلاکت رسیدند.

رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اتومبیل "محمد نعمت ناصر"، فرمانده نظامی بحزب‌الله را با استفاده از پهپاد در منطقه الحوش واقع در شهر صور در جنوب لبنان هدف قرار داد که به شهادت وی منجر شد. حزب‌الله در پاسخ به این ترور 200 موشک به شمال اسرائیل شلیک کرد.

 

نظر شما