شناسهٔ خبر: 67533629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حسین نورانی‌نژاد:

کارزار نابرابر و سخت انتخابات به پایان رسید؛ اصوگرایان با فراغ خاطر کار انتخاباتی می‌کردند

حسین نورانی نژاد نوشت: این کارزار نابرابر و سخت دیشب به پایان رسید، اما روزها و شب‌های عجیب و پر از نیاز به تصمیم‌های جدی و فوری را پشت‌سر گذاشتیم که مشابه‌اش را به عنوان کسی که از انتخابات ۷۶ تاکنون فعالیت‌های ستادی مختلف داشته، به یاد ندارم.

صاحب‌خبر -
کارزار نابرابر و سخت انتخابات به پایان رسید؛ اصوگرایان با فراغ خاطر کار انتخاباتی می‌کردند
کد خبر: 666111
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ ۰۹:۰۹:۵۶

حسین نورانی‌نژاد در یادداشتی با عنوان «تجربه‌ ای عجیب و موفق از تصمیمات سخت و فوری» در روزنامه اعتماد نوشت: انتخابات عجیب و سختی را پشت سر گذاشتیم. به‌خصوص اصلاح‌طلبانی که همین چند ماه پیش در انتخابات مجلس شرکت نکرده بودند چون امکان اثرگذاری خاصی برای خود نمی‌دیدند، ناگهان برابر انتخاباتی قرار گرفتند که ماهیت متفاوتی داشت و برنده شدن در آن روی سرنوشت کشور تا حدی اثربخش خواهد بود. اما به‌رغم این تفاوت، اقناع بدنه اجتماعی کار راحتی نبود. از طرف دیگر اصلاح‌طلبان نمی‌دانستند که آیا کاندیدایی در میدان خواهند داشت یا نه؟ کدام یک شانس بیشتری برای تایید و سپس رای‌آوری دارند و...؟ در نتیجه ظرفیت ستادی محدود اصلاح‌طلبان در بین چند کاندیدای آنها پخش شده بود. اما در حالی که بلافاصله پس از اعلام بررسی صلاحیت‌ها باید وارد کارزار انتخاباتی می‌شدند، آنها تنها یک کاندیدای تایید صلاحیت شده داشتند.

این اتفاق جبهه اصلاحات را از یک گرفتاری بزرگ به نام انتخاب کاندیدا از بین چند نفر راحت کرد اما ناگهان موج حضور برای کمک به ستاد مسعود پزشکیان به عنوان تنها کاندیدای موجود به نحوی شد که تا چند روز آشفتگی بالایی در ستاد دیده می‌شد. هماهنگ کردن آن همه داوطلب ستادی کار سختی بود و توافق بین مرکزیت ستاد پزشکیان با هیات‌رییسه جبهه اصلاحات برای اینکه ستاد مستقل جبهه شکل نگیرد، باعث تشدید این سختی شد، هرچند مانع برخی تعارض‌های احتمالی بین ستادهای فرضی آنها شد. این در حالی بود که رقبای اصولگرا از همان ابتدای حادثه جان باختن رییس‌جمهور فقید رییسی با اطمینان و فراغ خاطر و دست باز در امکانات مالی و لجستیکی و بدون نیاز به توجیه و اقناع بدنه اجتماعی خود، کار انتخاباتی می‌کردند. 

این کارزار نابرابر و سخت دیشب به پایان رسید، اما روزها و شب‌های عجیب و پر از نیاز به تصمیم‌های جدی و فوری را پشت‌سر گذاشتیم که مشابه‌اش را به عنوان کسی که از انتخابات ۷۶ تاکنون فعالیت‌های ستادی مختلف داشته، به یاد ندارم. خدا قوت به همه همراهان و فعالان ستادی آقای دکتر پزشکیان که در این هفته‌های اخیر روز و شب نداشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما