شناسهٔ خبر: 67533472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

نامه فعالان و رهبران تجاری آمریکا به بایدن برای عقب‌نشینی از انتخابات

رسانه آمریکایی گزارش داد، گروهی از حامیان مالی برجسته دموکرات، چهره‌های مردمی و مدیران تجاری در نامه‌ای برای بایدن به وی تاکید کردند تا از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گروهی برجسته از کمک‌کنندگان سیاسی، رهبران مدنی و مدیران تجاری که برای حفاظت از نهادهای دموکراسی آمریکایی تأسیس شده‌اند، صبح جمعه نامه‌ای به بایدن ارسال کردند و از او خواستند تا با پایان دادن به تلاش‌های خود برای انتخاب مجدد، «میراث خود را مستحکم کند.»

روزنامه «واشنگتن‌پست» با استناد به گزیده‌ای از نامه‌ای با ۱۶۸ امضاکننده نوشت: «ما با احترام از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهیم که به خاطر دموکراسی و آینده ملت خود از نامزدی برای انتخاب مجدد کناره‌گیری کنید.»

نویسندگان این نامه همچنین نوشتند، دور دوم ریاست جمهوری احتمالی دونالد ترامپ جمهوری‌خواه «خطرات عمیقی» برای آمریکا به همراه دارد.

آنها همچنین معتقدند که از جمله این موارد می‌توان به «بی‌ثباتی جهانی و داخلی، رها کردن متحدانمان، سرمایه‌داری دوستانه، انتقام‌گیری سیاسی و تضعیف بیشتر حقوق زنان و سایر گروه‌ها» اشاره کرد.

این نامه توسط «پروژه رهبری اکنون» (Leadership Now Project) سازماندهی شد؛ گروهی که در سال ۲۰۱۸ در پاسخ به افزایش نگرانی‌ها در مورد تهدیدات علیه هنجارهای دموکراتیک تأسیس شد. یکی از آشنایان با این تلاش که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، گفت این نامه به چندین مشاور کاخ سفید تحویل داده شد. این گروه پیش از این روز چهارشنبه بیانیه‌ای بدون امضا منتشر کرد که در آن از بایدن خواست کناره‌گیری کند.

پس از آن که در ۲۷ ژوئن شبکه خبری سی‌ان‌ان در آتلانتا میزبان اولین مناظره انتخاباتی تلویزیونی ایالات متحده بین دونالد ترامپ و جو بایدن بود، که برای بایدن فاجعه‌بار بود، گمانه‌زنی‌ها درباره توانایی ذهنی و فیزیکی بایدن برای ماندن در روند ریاست جمهوری شدت گرفت.

شبکه خبری سی.‌ان.‌ان گزارش کرد، برخی از دموکرات‌ها پس از عملکرد بسیار بد بایدن در مناظره «وحشت کرده‌اند.» کانال تلویزیونی ان.بی.سی نیز تکرار کرد که «دموکرات‌ها پس از مناظره بایدن و ترامپ دست به خودکشی دسته‌جمعی زدند.»

انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در ۵ نوامبر (۱۵ آبان ماه) برگزار می‌شود.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما