شناسهٔ خبر: 67532158 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

جان لنون و معروف ترین عینک خونی جهان! (+عکس)

یوکو اونو از عکس عینک خون آلود جان لنون که در روز حادثه به چشم داشت، برای کاور پنجمین آلبوم استودیویی خود به نام "فصل شیشه" استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

عصر ایران - جان لنون متولد 9 اکتبر 1940، خواننده، ترانه سرا و نوازنده انگلیسی بود. وی به عنوان یکی از بنیانگذاران گروه بیتلز و یکی از خوانندگان، ترانه سرایان و گیتاریست های این گروه به شهرت رسید.

عینک جان لنون

لنون در تاریخ 8 دسامبر 1980 زمانی که همراه همسرش یوکو اونو قصد ورود به خانه شان در ساختمان داکوتا در شهر نیویورک را داشتند، با شلیک گلوله کشته شد. وی در زمان مرگ 40 سال سن داشت. مارک دیوید چپمن قاتل لنون بود که به حبس ابد قابل عفو پس از بیست سال محکوم شد. تقاضاهای وی برای عفو تاکنون رد شده و همچنان در زندان به سر می برد.  

اونو از عکس عینک خون آلود جان لنون که در روز حادثه به چشم داشت، برای کاور پنجمین آلبوم استودیویی خود به نام "فصل شیشه" (Season of Glass) استفاده کرد. این آلبوم در سال 1981 و شش ماه پس از مرگ لنون منتشر شد.

عینک جان لنون

یوکو اونو پس از این تجربه تلخ، در راستای افزایش آگاهی پیرامون قوانین حمل سلاح در آمریکا و ایجاد تغییر در آن فعالیت کرده است. وی در سال 2013 و در چهل و چهارمین سالگرد ازدواج خود با جان لنون بار دیگر از عکس عینک خون آلود وی استفاده کرد و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. این اقدام اعتراضی دیگری از سوی اونو به قوانین حمل سلاح در آمریکا بود.

عینک جان لنون

نظر شما