شناسهٔ خبر: 67532096 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

چه کسی می‌گوید استقلال به گلر احتیاج ندارد؟/ امسال باید قهرمان شویم

علیرضا اکبرپور از جمله موافقان خریدهای اخیر آبی‌هاست و اعتقاد دارد باید ترکیب تیم تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، علیرضا اکبرپور ستاره سابق استقلال معتقد است این تیم باید به شکلی تقویت شود که توانایی رقابت در سه تورنمنت را داشته باشد. وینگر تکنیکی آبی‌ها در دهه ۷۰ و ۸۰ مثل خیلی از طرفداران امید زیادی به تلاش هلدینگ خلیج فارس برای حل مشکلات باشگاه دارد و منتظر رونمایی از خریدهای بیشتری است. گفت و گوی خبرورزشی با اکبرپور را بخوانید:

اوضاع استقلال در نقل و انتقالات را چگونه می‌بینید؟
حقیقتا از آنجایی که در لیگ دسته سوم مشغول مربیگری هستم، از دور اخبار را رصد می‌کنم و منتظرم اتفاق خوبی برای استقلال رخ دهد. از زمانی که مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد، انتظار می‌رفت وضعیت بهتر شود و امیدوارم مدیران هلدینگ حواسشان باشد که میلیون‌ها طرفدار چشم در گروی تصمیمات آنها دارند.

ولی فعلا ستاره‌هایی که هواداران انتظار دارند جذب نشده‌اند.
متاسفانه همینطور است. ما هم منتظریم اخبار بهتری از باشگاه به گوش برسد اما امیدوارم حالا که هلدینگ پتانسیل و جایگاه باشگاه نزد مردم را درک کرده، هرچه زودتر مقدمات بستن یک تیم قوی را فراهم کند.

خبر عقد قرارداد با دو بازیکن بوسنیایی مطرح شده که یکی از آنها دروازه‌بان است. آیا در شرایط فعلی تقویت این پست برای استقلال در اولویت بود؟
چرا اولویت نباشد؟ استقلال تیمی است که باید در هر منطقه از زمین چندین ستاره داشته باشد و دست مربی برای انتخاب باز باشد. فرقی هم نمی‌کند کجای زمین؛ اگر قرار باشد در همه رقابت‌های پیش رو مدعی باشیم باید در هر پست دو یا حتی ۳ بازیکن طراز اول در اختیار کادرفنی قرار بگیرد تا سطح رقابت در تیم هم بالا برود.

اما استقلال فصل گذشته بهترین گلر لیگ را داشت و این خرید ممکن است باعث ناراحتی کاپیتان تیم یعنی حسینی شود.
اگر قرار باشد با خرید هر بازیکن، هم پست او ناراحت شود که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود! حسینی دروازه‌بان قابلی است و این موضوع را ثابت کرده اما اگر برای او رقیبی بیاید، سطح خودش هم بالاتر می‌رود. یک بازیکن اگر اطمینان داشته باشد از همتایش سرتر است، این ادعا را در زمین ثابت می‌کند. یک تیم قهرمان باید نیمکت قوی داشته باشد و لازمه نیمکت قوی ایجاد جوی است که بازیکنان بپذیرند باید با یکدیگر رقابت کنند. استقلال قرار است در آسیا به میدان برود و نباید این را فراموش کنیم.

درباره ابقای جواد نکونام روی نیمکت استقلال چه نظری دارید؟
نکونام در فصلی که گذشت نتایج خوبی گرفت و اگر مشکلات ابتدای راه و از آن مهمتر اشتباهات داوری نبود، استقلال حتی می‌توانست قهرمان شود. به نظرم نکونام در سال اول با وجود آن همه حاشیه و اتفاقاتی که باعث شد فصل را دیر شروع کند و همه هم دیدیم در ادامه چه شد، خوب کار کرد. در هر صورت نباید این نکته را فراموش کرد این تیم باید هرسال مدعی قهرمانی باشد. نه اینکه نکونام بد کار کرده باشد اما هرکسی روی نیمکت می‌نشیند، می‌داند هدف اصلی استقلال باید قهرمانی باشد و انتهای فصل دیگر خبری از بهانه آوردن نیست. به خصوص در سال‌های اخیر که قهرمانی‌های تیم رقیب به نوعی باعث ناراحتی هواداران شده است.

شیوه بازی استقلال در فصلی که گذشت باعث انتقادات بسیاری شده بود. آیا این موضوع را قبول دارید؟
مشخص است استقلال باید زیبا بازی کند اما سرمربی تیم زمانی می‌تواند سیستم و استراتژی را تغییر دهد که ابزار لازم را داشته باشد. اگر مهره‌های هجومی در دسترس نباشند، باید به فوتبال واکنش‌گرایانه روی آورد تا با حداقل نتیجه به برتری رسید. مثل این می‌ماند شما یک مرتبه با جیبی پر از پول برای خرید لباس به بازار بروید و خب هرچیزی دلتان بخواهد، برمی‌دارید. اما اگر بودجه‌تان محدود باشد، مجبور هستید بین کفش یا شلوار یکی را انتخاب کنید. مربیگری هم دقیقا همین است و نکونام سال قبل به همین دلیل اینگونه تیمش را ارنج می‌کرد.

در کل پیش بینی‌تان برای فصل آینده چیست؟
به نظرم امسال باید به هر شکلی هست، استقلال قهرمان شود. لازمه این کار هم بستن یک تیم قدرتمند و کامل است و همانطور که اشاره کردم، در هر پست باید چند بازیکن سطح بالا حضور داشته باشند. هلدینگ خلیج فارس باید به بهترین شکل ترکیب تیم را تقویت کند چرا که دیگر بهانه‌ای برای قهرمان نشدن استقلال وجود ندارد.

نظر شما