شناسهٔ خبر: 67530180 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

همدستی 2 هم‌سلولی سابق در سرقت‌های سریالی موبایل

مردی که با همدستی هم‌سلولی سابق خود دست به سرقت سریالی موبایل می‌زد، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
همدستی دو هم‌سلولی سابق در سرقت‌های سریالی موبایل
کد خبر: 666047
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ ۲۲:۳۴:۴۱

سارقی که در ششمین آزادی از زندان با هم‌سلولی سابق خود و استفاده از شگردی خاص دست به  سرقت گوشی تلفن همراه می‌زد، دستگیر شد و همدست خود را لو داد.

به گزارش سایت جنایی، این پرونده سرقت که در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران نزد بازپرس کوشکی در حال رسیدگی است، از اوایل زمستان سال گذشته تشکیل شد و تعدادی از شهروندان با مراجعه به دادسرای ویژه سرقت شکایت کردند که گوشی‌هایشان که بین ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارزش داشته، سرقت شده است. شاکیان در مورد شیوه سرقت گفتند در مراسم تشییع جنازه یا ختم افراد معروف در بهشت زهرا و برخی مساجد تهران حضور یافته بودند که در یک لحظه متوجه سرقت گوشی خود شدند.

در پی شکایات متعدد، تحقیقات قضایی و پلیسی برای یافتن سارق یا سارقان آغاز و مشخص شد در ایام نزدیک به عید نوروز هم این سرقت‌ها ادامه داشته و در بازارهای سطح تهران بیشتر شده است. به این ترتیب، جست‌وجوها ادامه داشت تا اینکه ماموران در جشن عید غدیر به کمک مردم، جوانی را بازداشت کردند. این مظنون به سرقت زمانی که در میان جمعیت بود، گوشی یک نفر را از جیبش زد که مال‌باخته متوجه ماجرا شد و از فرار او جلوگیری کرد. در تفتیش بدنی از مرد بازداشت‌شده یک گوشی سرقتی نیز به دست آمد.

مردی که سارق را تحویل پلیس داد، گفت: در جشن غدیر به سمت میدان امام حسین می‌رفتم که متوجه شدم گوشی‌ام سرقت شده است. به این مرد مشکوک شدم و به او گفتم تو گوشی من را برداشتی اما انکار کرد و گفت اصلاً بیا بگرد. چیزی از جیبش پیدا نکردم. با وجود این، هنوز به او مشکوک بودم و دنبالش رفتم. در بین جمعیت دیدم که همان مرد همزمان که جلو می‌رود گوشی یک مرد دیگر را در میان جمعیت از جیبش زد و بعد هم گونی برنجی را که دستش بود، به یک نفر دیگر داد و نفر دوم فرار کرد. همان‌موقع به کمک مردم او را گرفتیم.

مرد مظنون به سرقت وقتی در اختیار ماموران قرار گرفت، مدعی شد که گوشی کشف‌شده را در خیابان و در بین جمعیت پیدا کرده و دنبال صاحبش بوده تا آن را تحویل بدهد، اما به اشتباه بازداشت شده است.

این در حالی بود که در ادامه کشف بسته مشکوکی گزارش شد و ماموران با تحقیقات پی بردند این بسته، همان گونی برنجی است که شاکی در موردش خبر داده بود. گونی برنج که در حوالی محل دستگیری مرد مظنون به سرقت پیدا شده بود مورد بررسی قرار گرفت و تعداد زیادی گوشی سرقتی در آن کشف شد.

با این حال، متهم همچنان منکر جرایمش بود. به این ترتیب او به مقر پلیس انتقال یافت تا سوابقش بررسی شود. در این اقدام هوشمندانه معلوم شد او سارق سابقه‌داری است که شش بار به خاطر سرقت، زورگیری و گوشی‌قاپی به زندان افتاده و آخرین بار اوایل زمستان گذشته پس از تحمل حبس از زندان آزاده است.

با وجود به دست آمدن این نتایج، مظنون دستگیرشده همچنان منکر اتهامات خود بود تا اینکه چند روز پیش لب به اعتراف گشود و گفت: بعد از آزادی از زندان با هم‌سلولی‌ام شروع به سرقت کردیم. از مردمی که در مراسم تشییع یا جشن‌های خیابانی شرکت کرده بودند، دزدی می‌کردیم. در یک لحظه، یکی از ما سرقت می‌کرد و دیگری با یک گونی برنج در کنار او بود تا بعد از سرقت، درِ گونی برنج را باز کند و گوشی‌ها در آن بیندازیم و ببریم.

در پی این اعتراف این مرد برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای دستگیری همدستش ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما