شناسهٔ خبر: 67529833 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

خداحافظی تلخ آلمان با یورو ۲۰۲۴ / اسپانیا برنده فینال زودهنگام شد

تیم ملی اسپانیا با شکست ۲-۱ آلمان در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ باعث حذف میزبان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از خبرورزشی، نبرد بزرگ اشتوتگارت بین اسپانیا و آلمان که دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ بود، در پایان با نتیجه ۲-۱ به سود اسپانیا خاتمه یافت تا میزبان حذف شود.

بازی با درگیری‌های متعدد و پربرخورد شروع شد که حاصل یکی از این برخوردها مصدومیت پدری و بیرون رفتن ستاره جوان اسپانیا در دقیقه ۸ بود. فرصت‌های اسپانیا در این دقایق بیشتر بود، اما خطر جدی روی دروازه آلمان ایجاد نکرد. در دقیقه ۳۵ بهترین فرصت آلمان خلق شد که کای هاورتس با شوت زمینی نتوانست بزرگی برای اونای سیمون باشد. در دقیقه ۳۹ هم شوت محکم دنی اولمو را مانوئل نویر مهار کرد تا سنگربان باتجربه ژرمن‌ها هم خودی نشان داده باشد. نیمه اول این بازی سنگین با تساوی بدون‌گل تمام شد.

در دقیقه ۴۷ اولین فرصت خوب نیمه دوم ایجاد شد و آلوارو موراتا پشت به دروازه چرخید و ضربه‌اش را زد که از بالای دروازه بیرون رفت. قفل دروازه‌ها در دقیقه ۵۱ با پاس لامین یامال و ضربه دقیق دنی اولمو شکسته شد تا اسپانیا پیش بیفتد. پس از این گل آلمان برای زدن گل تساوی فشار را افزایش داد و موقعیت خوب بعدی شوت روبرت آندریش بود که اونای سیمون مهار کرد. دقیقه ۷۷ نیکلاس فولکروگ بدشانس بود که ضربه‌ای از پشت شش‌قدم به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه ۸۳ کاوی هاورتس نتوانست از اشتباه اسپانیایی‌ها استفاده کند و ضربه‌اش به صورت چیپ از بالای دروازه بیرون رفت. سرانجام ژرمن‌ها مزد برتری‌شان را در دقیقه ۸۹ با ضربه عالی فلوریان ویرتس گرفتند. پاس این گل را یاشوا کیمیش با ضربه سر ساخت. این گل باعث شد بازی به وقت‌های اضافه برود.

در نیمه اول وقت‌های اضافه در آخرین دقایق میکل اویارسابال و فلوریان ویرتس با شوت‌های‌شان خطرساز شدند و ضربات هیچ‌کدام تبدیل به گل نشد. در دقیقه ۱۱۷ هم با ضربه سر نیکلاس فولکروگ باز هم آلمان می‌توانست به گل برسد که این ضربه را هم اونای سیمون گرفت. اما در دقیقه ۱۱۹ آلمانی‌ها غافلگیر شدند و ارسال دنی اولمو را میکل مرینو با ضربه سر به گوشه دروازه فرستاد تا همین گل باعث برتری لاروخا شود.

اسپانیا در مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف برنده دیدار پرتغال - فرانسه خواهد رفت.

نظر شما