شناسهٔ خبر: 67529556 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رئیس فدراسیون ترکیه: مقابل بی‌عدالتی یوفا می‌ایستیم

مهمت بویوککسی، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه، محرومیت مریح دمیرال را ناعادلانه می‌داند.

صاحب‌خبر -

این مدافع به دلیل شادی پس از گل دوم در جریان بازی آلمان مقابل اتریش، از سوی یوفا برای دو جلسه از همراهی تیمش محروم شد.

ترکیه باید در مرحله یک چهارم نهایی یورو به مصاف هلند برود و دمیرال به غیر از این بازی، حتی در صورت حضور تیمش در نیمه نهایی هم نمی‌تواند شاگردان وینچنزو مونتلا را همراهی کند.

بویوککسی در واکنش به این محرومیت به فاناتیک ترکیه گفت: "ما جریمه دو جلسه‌ای را که کمیته اخلاق و انضباطی یوفا برای بازیکن دمیرال در نظر گرفته، یک تصمیم سیاسی غیرقابل قبول و غیرقانونی می‌دانیم. در گزارش نماینده یوفا به عنوان ناظر این دیدار هیچ اظهارنظری درباره مجازات کیفری وجود ندارد. به دنبال اظهارات برخی سیاستمداران غربی، یوفا یک بازرس مشخص کرده و تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرد که بر استقلال این روند و تصمیم آن‌ها سایه افکنده است.

2050792

نشانی که بازیکن ما در شادی گل خود نشان داد، به هیچ وجه نشانه سیاسی نیست، این نشانه نماد ترکیه است که ترک‌ها قرن‌هاست از آن استفاده می‌کنند. بی عدالتی در روند تحقیقاتی که آغاز شد، گزارش بازرس یوفا به رسانه‌ای مغرضانه درز کرد و دفاع 27 صفحه‌ای که ما آماده کرده بودیم، بررسی نشد. از آنجایی که مسیر استیناف و دادگاه CAS برای محرومیت‌های کمتر از 3 مسابقه بسته است، با این دو جلسه محرومیت، تجدید نظر در این حکم از ما سلب شد.

این تصمیم مغرضانه و ناعادلانه تمام ملت ما را عمیقاً ناراحت کرده است. یکی از بزرگترین ویژگی‌های ملت بزرگ ترکیه این است که نمی‌تواند در کنار بی عدالتی و بی قانونی بایستد. ما نه تنها به عنوان تیم ملی ترکیه بلکه به عنوان یک ملت در برابر همه این بی عدالتی‌ها ایستاده‌ایم. همیشه همینطور بوده و ما با عملکرد ورزشی خود فردا شب در ورزشگاه برلین این را به تمام دنیا ثابت خواهیم کرد."

نظر شما