شناسهٔ خبر: 67529551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هیچ خدشه‌ای در سلامت و شفافیت آرای مردم وارد نیست

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: هیچ خدشه‌ای در سلامت و شفافیت آرای مردم وارد نیست چرا که نمایندگان نامزدها نیز در سر صندوق‌های رأی حاضر هستند و تلاش می‌کنند تا به دقت بر فرآیند انتخابات نظارت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رضا قاسمیان شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی از سامانه آنلاین از همه شعبات رأی‌گیری میزان آرایی که تا این لحظه به صندوق‌ها ریخته شده بیشتر از دوره قبل بوده و همچنان مدت زمان رأی‌‌گیری و ساعات آن تمدید می‌شود.

وی به لایه‌های مختلف تأمین کننده سلامت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: لایه‌های نظارتی و اجرایی لحظه به لحظه بر فرآیند رأی‌گیری و برگزاری انتخابات نظارت داشته و سعی می‌کنند تا به عنوان حق‌الناس از رأی مردم صیانت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل تصریح کرد: هیچ خدشه‌ای در سلامت و شفافیت آرای مردم وارد نیست چرا که نمایندگان نامزدها نیز در سر صندوق‌های رأی حاضر هستند و تلاش می‌کنند تا به دقت بر فرآیند انتخابات نظارت داشته و به عنوان یک لایه نظارتی بر این امر واقف باشند.

قاسمیان افزود: امکان تقلب و تخلف انتخابات در فرآیند رأی‌گیری در حد صفر است و ضرورت دارد همین موضوع به آحاد جامعه و مردم انتقال داده شده و ما بتوانیم وضعیت بهتری را در اعتماد مردم شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اهالی استان به هیچ وجه به منابع غیررسمی و آمارهای غلط ارائه شده توجهی نکنند چرا که اخبار مستند از طریق ستاد انتخابات و وزارت کشور لحظه به لحظه ارائه می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: متأسفانه برخی فعالان فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار غیرواقعی و غیرشفاف می‌کنند که با 2 نفر از آنها تاکنون برخورد شده و قطعا اجازه نخواهیم داد تا عده‌ای اغتشاش فکری و تشویش اذهان عمومی را زمینه شوند.

قاسمیان بیان کرد: باید به احترام مردم و نظر و رأی آنها احترام گذاشت و فردا به صورت رسمی و با اعلام خبر پیروزی کاندیدای موفق، جشن ملی به صورت فراگیر برگزار شده و همه مردم از ثمرات این انتخاب بهره‌مند شوند.

وی در ادامه یادآور شد: ساختار سیاسی کشور به گونه‌ای است که آحاد جامعه و رأی‌دهندگان در فضای امن و آرام رأی خود را به صندوق می‌ریزند و این نماد و الگوی مردم‌سالاری دینی است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل وظیفه متولیان برگزاری انتخابات را حفاظت و حراست از رأی مردم عنوان کرد و گفت: نتیجه آرای مردم هر چه باشد، همه باید به آن تمکین کرده و رئیس جمهور منتخب را در انجام وظایف و رسالتشان کمک کنند.

قاسمیان برگزاری هرگونه تجمع زودهنگام پیروزی را ممنوع و غیرقانونی اعلام کرد و افزود: اگر قرار است مراسمی نیز فردا بعد از پیروزی کاندیدای منتخب مردم انجام شود باید با احترام به دهه اول محرم و مقتضیان قانونی انجام شود و هیچ کس حق ندارد ارزش معنوی ماه محرم و این نهضت حسینی را با برخی فضاسازی‌های کاذب مورد بی‌حرمتی قرار دهد.

.

انتهای پیام/131/.

نظر شما