شناسهٔ خبر: 67525835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه قم:

رییس جمهور منتخب باید اولویت های کشور را مورد نظر قرار دهد

قم- امام جمعه قم گفت: رییس جمهور منتخب باید اولویت های کشور را مورد نظر قرار دهد و به وعده های داده شده عمل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: یکی از نشانه‌های تقوا رعایت آبروی افراد است که متأسفانه در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این امر دچار آسیب شد.

آیت الله سعیدی بیان کرد: رئیس جمهور منتخب باید اولویت‌های کشور را مورد نظر قرار دهد و به وعده‌هایی که داده عمل کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در عید سعید غدیر خم گفت: ایشان تأکید کردند که نامزدهای انتخابات از کسانی که با انقلاب و نظام اسلامی زاویه دارند استفاده نکنند چرا که این امر افراد نمی‌توانند برای حل مشکلات کشور خوب عمل کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه دولت جدید برای رفع تحریم‌های ظالمانه دشمنان باید تلاش کند گفت: این امر با مذاکره و خنثی سازی تحریم‌ها امکان پذیر است و مذاکرات نیز باید با عزت و حکمت و به نفع کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: محرم بهترین مدرسه ولایت است و در صحرای کربلا از یک سو ولایت حق و از سویی دیگر ولایت طاغوت را شاهد بودیم و کسانی که در این عرصه حضور داشتند باید یک مسیر را انتخاب می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نباید در پیچ‌های تاریخی مسیر سیدالشهدا علیه السلام را گم کنیم و در این زمینه باید به زیارت عاشورا مراجعه کنیم که دو اسلام یزدی و حسینی را برای ما تصویر می‌کند و امروز نیز با اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی مواجه هستیم که باید تفاوت این دو را به خوبی بشناسیم که در این صورت انتخاب درستی خواهیم داشت.

آیت الله سعیدی گفت: همه احکام الهی از جمله حجاب و عفاف دارای حکمت است و قرآن نیز بر این امر تاکید دارد تا از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری به عمل آید.

نظر شما