شناسهٔ خبر: 67525746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حضور باشکوه در انتخابات و انتخاب اصلح؛ دو وظیفه همگانی است

امام جمعه موقت شیراز گفت: امروز دو وظیفه مهم و شرعی داریم؛ اول حضور باشکوه پای صندوق رای طبق گفته مقام معظم رهبری، زیرا اگر حضور باشکوه باشد هر شخصی رئیس جمهور شود، مشروعیت بیشتری دارد. دوم انتخاب اصلح که این هم یک اصل قرآنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با بیان اینکه امروز، روز مهمی است، روز حضور ارزشمند و سرنوشت‌ساز مردم و انتخاب اصلح است، گفت: خداوند به طور صریح دستور می‌دهد که امانت را به اهلش دهید و حفظ امانت یک قانون است.

وی با اشاره به دو قانون حفظ امانت و دیگری رعایت عدالت، افزود: همان خدایی که موعظه می‌کند به حفظ امانت و حکم عدالت این دو قانون را بیان کرده، چون خدا هم سمیع است و هم بصیر و به قول امام راحل همه ما در محضر عدل الهی هستیم، چون خداوند سامع و بصیر است.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد:  وظیفه هر مسلمان بدون استثنا این است که به امانت خیانت نکند و خداوند هم مراقب اعمال ماست. 

رضوی اردکانی بیان کرد: اگر آنکه رای می‌دهد و آنکه رای می‌گیرد، کارش برای خدا باشد این مشکلات حل می‌شود. خداوند مراقب اعمال ماست و سخنان را می‌شنود و کار‌های ما را می‌بیند. حفظ امانت و حکم عدالت حتی در جامعه‌های غیراسلامی هم زیربنای یک جامعه سالم و انسانی است و هیچ جامعه‌ای خواه مادی و خواه الهی بدون این دو اصل سامان نمی‌گیرد. نظامی سامان می‌گیرد که این دو اصل در آن رعایت شود.

وی گفت: اگر در امانت کوتاهی کنیم خیانت در امانت است، در حقیقت ادای امانت حفظ حقوق همه مردم است و اگر عدالت نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه امروز شیراز افزود: امروز دو وظیفه مهم و شرعی داریم؛ اول اینکه حضور پای صندوق رای تاکید امام و مقام معظم رهبری بود؛ اگر حضور باشکوه باشد هر شخصی رئیس جمهور شود، مشروعیت بیشتری دارد؛ یک رای هم یک رای هست در این مرحله. یکی از بزرگان تفسیر مثال خوبی می‌زد و می‌گفت برادران یوسف 12 نفر بودند که تصمیم گرفتند یوسف را بکشند یک نفر گفت نکشیم و در چاه بیندازیم یک نظر 11 نظر را برگرداند، یوسف را در چاه انداختند و یوسف عزیز مصر شد، پس یک رای خیلی اثر دارد.

رضوی اردکانی بیان کرد: وظیفه مهم ما مشارکت قوی است یعنی حضور حماسی و دومین وظیفه ما انتخاب اصلح است که این هم اصل قرآنی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: توصیه به نامزد‌های انتخابات؛ من به این حضرات محترم عرض می‌کنم با خداوند عهد کنید اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی به دست آوردید کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب با امام راحل با نظام اسلامی ذره‌ای زاویه داشته باشد او به درد شما نمی‌خورد؛ او همکار خوبی برای شما نخواهد شد، خطاب به شخص منتخب است، گفت: یک وقت آدم نمی‌داند چه کسی خوب است یا بد؛ باید نگاه کند چه کسانی اطرافش هستند، در روایت هم داریم که برای شناخت افراد ببینیم با چه کسانی سنخیت دارد و رفت و آمد دارد.

امام‌جمعه موقت شیراز گفت: این ملت سابقه درخشان دارد و در طول تاریخ عزت و شرافت داشته است و نباید به امید دشمنان قسم خورده اسلام عزت، شرف، استقلال و قدرتمان را نادیده بگیریم. این ملت امروز قدرتمند است.

وی تصریح کرد: کسی را انتخاب کنید که اهل دین، شرعیت، انقلاب و اهل اعتقاد کامل به نظام جمهوری اسلامی باشد. ‌

رضوی اردکانی با بیان اینکه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر در پیش است، گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است. در نظام دینی و اخلاقی حفظ حرمت و شخصیت زنان و دختران واجب است و  نباید بگذاریم در اثر بی‌مبالاتی به ورطه فساد یا فحشایی که در غرب وجود دارد کشیده شوند.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: مداحی خیلی خوب است، نوحه خوانی ارزش دارد، اما منتهی هر چیزی آداب خودش را دارد. حرمت مجلس امام‌حسین (ع) را باید حفظ کرد و امیدواریم ماه محرم ماه قبولی اعمال و عزت اسلام باشد و سال جدید قمری با پیروزی اسلام در همه جبهه‌ها چه در منطقه و چه سرافرازی ملت ایران باشد. امروز هم با انتخاب اصلح امانت را به اهلش بسپارید، امام فرمود مواظب باشید انقلاب را به نااهل ندهید. من نمی‌گویم به چه کسی، اما ملت ما بصیرت دارند و تشخیص می‌دهند.

انتهای پیام/424

نظر شما