شناسهٔ خبر: 67525741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اخویان مطرح کرد؛

عشق به تبلیغ؛ ویژگی بارز خادمان فرهنگی در کاروان‌ها

اخلاص، رفتار مردمی، سوز دینی، عشق به کار تبلیغی و تحمل مشکلات و سختی‌ها از ویژگی‌های خادمان فرهنگی در موسم حج است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین جلسه هم‌اندیشی خادمان فرهنگی با هدف تقویت تعامل میان روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج ۱۴۰۳ زائران ایرانی مدینه بعد در شهر پیامبر (ص) برگزار شد.

در این نشست که در هتل «میراج السلام» شهر مدینه منوره برگزار شد، شماری از روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج امسال حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان، مدیر امور فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری، به ویژگی‌های یک مبلغ و خادم فرهنگی اشاره کرد و اخلاص، رفتار مردمی، سوز دینی، عشق به کار تبلیغی و تحمل در برابر مشکلات و سختی‌ها را از ویژگی‌های مبلغان دینی و خادمان فرهنگی در کاروان‌های حج دانست.

وی با اشاره به اینکه عشق ورزیدن به کار تبلیغی مهمترین ویژگی یک مبلغ، است، گفت: تفقد و دلجویی از مردم، تواضع و شناخت فرهنگ مردم و تکریم آن‌ها از شاخصه‌های کار تبلیغی است که مبلغان و خادمان فرهنگی باید به آن توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام اخویان در ادامه گفت: با توجه به شرایط کشور میزبان، به خادمان فرهنگی و روحانیون کاروان‌ها توصیه می‌شود که توضیحات مربوط به اماکن دینی و تاریخی شهر مدینه را در هتل‌ها و اتوبوس‌ها به زائران بیان کنند.

وی با ارائه گزارشی در مورد روند اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدینه منوره، از خادمان فرهنگی خواست تا در مورد شرکت در برنامه‌ها از قبیل زیارت دوره و… به زائران اطلاع‌رسانی کنند.

مدیر امور فرهنگی و آموزشی بعثه همچنین از روحانیون خواست که در هتل‌ها جلسه جداگانه با فرهیختگان، اساتید دانشگاه و… برگزار کنند و نوآوری‌های خود را به اشتراک بگذارند.

در انتهای این جلسه خادمان فرهنگی کارون‌ها در مورد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی تبادل نظر کردند و نقطه نظرات خود را به اشتراک گذاشتند.

نظر شما