شناسهٔ خبر: 67525628 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محمدی انارکی اعلام کرد؛

راه اندازی سامانه اسکوتر اشتراکی در جهت کاهش مصرف سوخت

شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: نخستین سامانه اسکوتر اشتراکی هوشمند در بوستان شهر در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی و توسعه وسایل نقلیه پاک راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین سامانه اسکوتر اشتراکی هوشمند در بوستان شهر با حضور شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از مدیران افتتاح شد.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران، گفت: در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی و توسعه وسایل نقلیه پاک، معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۲ با ایجاد نخستین سامانه اشتراکی اسکوتر هوشمند، امکان سفر میکروموبیلیتی که به سفر با وسایل نقلیه کوچک و انفرادی مانند دوچرخه، اسکوتر، موپد و … گفته می‌شود را برای شهروندان فراهم کرد.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با تاکید بر گسترش این سامانه در محلات منطقه با توجه به تردد بالای شهروندان و وجود طرح ترافیک افزود: در کشورهای پیشرفته فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه پاک مانند دوچرخه و اسکوتر به عنوان وسایل نقلیه عمومی در بین مردم جا افتاده و شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد به جای خودروی شخصی از سیستم‌های دوچرخه و اسکوتر اشتراکی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند.

سیستم‌های اشتراکی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که کاربران نیازی به خرید دوچرخه و یا اسکوتر ندارند بلکه شرکت‌هایی مانند یوراید، دوچرخه و اسکوترهای برقی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و کاربران با استفاده از سیستم و اپلیکیشنی که شرکت یوراید طراحی کرده، اقدام به عبور مرور در سطح شهر می‌کنند. کاربران پس از رسیدن به مقصد خود، اسکوتر و یا دوچرخه‌ها را در محل مناسبی که در پیاده‌رو تعبیه شده، پارک و هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

برای استفاده از سیستم اسکوتر و دوچرخه اشتراکی، یوراید اپلیکیشنی طراحی کرده که کاربران با اسکن کد QR درج شده بر روی اسکوتر، قفل آن را باز کرده تا سفر خود را آغاز کنند. پس از رسیدن به مقصد، هزینه عبور و مرور خود را از طریق همین اپلیکیشن پرداخت کرده و مجدداً با اسکن کد QR، دستگاه را پارک و قفل می‌کنند.

نظر شما