شناسهٔ خبر: 67525081 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

علت دستگیری بشیر بی‌آزار در فرانسه چه بود؟

فعال رسانه‌ای ایرانی که اخیرا در فرانسه دستگیر و به‌تازگی آزاد شده بود، گفت: باور نداشتم که به‌خاطر پُست کردن درباره فلسطین در فضای مجازی می‌خواهند من را زندانی کنند.

صاحب‌خبر -

بشیر بی‌آزار فعال رسانه‌ای که طی روزهای اخیر در فرانسه مورد بازداشت قرار گرفته بود، پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در تالار وحدت در گفت‌وگو با خبرنگاران طی سخنانی درباره علت بازداشتش از سوی دولت فرانسه اظهار داشت: زمانی که در فرانسه بودم یک احضاریه به‌دست من رسید که طبق آن باید برای بررسی برخی مدارک به یک آدرس بروم و آن احضاریه متن خشنی داشت. من آن را برای چند وکیل فرانسوی فرستادم و این وکلا از من پرسیدند آیا مطلبی در فضای مجازی درباره فلسطین و یا اسرائیل منتشر کرده‌ای؟

وی افزود: من در جواب گفتم که همه درباره‌ی این موضوع حرف می‌زنند و من هم نظراتم را نوشتم.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: باور نداشتم که به‌خاطر پُست کردن درباره فلسطین در فضای مجازی می‌خواهند من را زندانی کنند. از زمانی که وارد دفتر پلیس شدم، تحت بازداشت قرار گرفتم و وسایلم را گرفتند و بدون توضیحی من را به بازداشتگاه منتقل کردند و حین مسیر چند برگه به من دادند که آن‌جا در کمال ناباوری دیدم که پُست‌های من در اینستاگرام با موضوع فلسطین مورد اشاره قرار گرفته است.

بی‌آزار افزود: من به بازداشتگاهی زیر نظر وزارت کشور فرانسه برده شدم که زندان سختگیرانه‌ای بود.

وی ادامه داد: هدف آن‌ها این بود که این کار را انجام دهند تا حساب کار بقیه به‌دستشان بیاید و می‌خواستند فعالان فضای مجازی را بترسانند ولی این اتفاق در رسانه‌های فرانسه آمد و مورد پردازش رسانه‌ای قرار گرفت و خود جامعه‌ی فرانسه به این ماجرا معترض شده بودند.

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: فرانسه دید اگر بخواهد این کار غیرقانونی را ادامه دهد، احتاملا در افکر عمومی با مشکل روبرو شود و به‌همین دلیل بدون مقدمه من را به فرودگاه آوردند و به تهران بازگشتم.


 

نظر شما