شناسهٔ خبر: 67525066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه عالی‌شهر:

بزرگترین درس عاشورا هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی است

بوشهر- امام جمعه عالیشهر گفت: حماسه بی‌نظیر عاشورا دارای درس‌های زیادی است که بزرگترین آن هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی یک جامعه ارزش مدار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حمید نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عالی‌شهر اظهار داشت: در حماسه بی‌نظیر عاشورا درس‌های زیادی است که بزرگترین آن هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی یک جامعه ارزش مدار است.

امام جمعه عالی‌شهر افزود: از آنجایی که ملت بزرگ ایران با رهبری یکی از فرزندان امام حسین علیه السلام یک نظام ارزشی را ایجاد کرده است این درس برای ما فوق العاده مهم است که باید به آن توجه کنیم وگرنه ممکن است جامعه ما هم مثل زمان امام حسین علیه السلام دچار آسیب جدی شود.

وی خاطرنشان کرد: ما ناچاریم یا ولایت خدا را قبول کنیم و یا اینکه تحت ولایت طاغوت و شیطان باشیم راه سومی وجود ندارد ولایت خدا یعنی پذیرفتن امامی که از ناحیه خدا منصوب شده و اطاعت از او، که اگر این نباشد عبادت‌های ما مورد نفرت خدا قرار می‌گیرد و ما را به جای نزدیک کردن به خدا از خدا دور می‌کند.

حجت الاسلام حمید نژاد بیان کرد: رمز اینکه به ما گفته‌اند در زیارت عاشورا ۱۰۰ مرتبه به کسانی که نمازخوان بودند لعنت کنید این است که نمازی که با ولایت نباشد ما را از خدا دور می‌کند هر کسی که با امام حسین علیه السلام است اما با نایب امام زمان (عج) نیست باید در ایمان خودش تجدید نظر کند.

وی اضافه کرد: این هشدار امام واقعاً مهم و جدی است، شما خود افرادی را می‌شناسید که رأی نمی‌دهند اما مخالف نظام هم نیستند بلکه بالاتر از این اگر خطری اصل نظام را تهدید کند حاضرند جان خود را هم بدهند و در جنگ و مقابله با دشمن هم شرکت می‌کنند اما رأی نمی‌دهند که دلایل مختلفی دارد.

امام جمعه عالی‌شهر در رابطه با انتخاب اصلح بیان کرد: خیلی فرق می‌کند چه تفکری بر کشور حاکم باشد، تفکر انقلابی که روش آن مقاومت در مقابل خواسته‌های دشمن است یا تفکر لیبرال غرب گرا که سازش و تسلیم شدن در مقابل دشمن را می‌پسندد.

وی ادامه داد: این را مردم ما تجربه کرده‌اند که هر وقت تفکر انقلابی حاکم بوده است ما در دنیا عزیز شده‌ایم و دشمنان مجبور شده‌اند به ما احترام بگذارند و مشکلات ما هم کمتر شده است و هر وقت تفکر غیر انقلابی حاکم بوده دشمنان، ما را تحقیر کرده‌اند به ما زور گفته‌اند و ما مجبور شدیم عقب نشینی کنیم و مشکلات ما بیشتر شده است.

وی با اشاره به قرار رفتن در آستانه ماه محرم بیان کرد: ملت بزرگ ایران ملت امام حسین علیه السلام است و هرگز امام خود را تنها نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به ۱۸ تیر ماه مصادف ا با سالروز شکست کودتای آمریکایی در پایگاه شهید نوژه در سال ۵۹ بیان کرد: همه دیدید چگونه خداوند کمک کرد که آن کودتا خنثی شود و ما می‌دانیم ملتی که از امامش حمایت کند هرگز شکست نمی‌خورد و همه دشمنانش نابود خواهند شد.

نظر شما