شناسهٔ خبر: 67524999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بندرخمیر:

رییس جمهور آینده باید ظرفیت درون و بیرون کشور را به خوبی بشناسد

بندرعباس- امام جمعه خمیر گفت: رییس جمهور آینده باید ظرفیت درون و بیرون کشور را به خوبی بشناسد و برای بهره گیری از آن برنامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین صالحی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: تجلی معرفت الله در ایام محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و قرار گرفتن بر سر خوان پربار و منور به مفاهیم نجات بخش، یک فرصت و توفیق است که آحاد بشریت باید از آن به درستی استفاده کنند.

وی افزود: در این حماسه‌ای که در عاشورا رخ داده است انواع خصلت‌های والای انسانی همچون صبر و استقامت، ایثار و از خود گذشتگی، کرامت و عزت نفس، آزادی خواهی و حفظ آرامش روانی در مواجه با بلایا آن هم به گونه‌ای که ملائکه الهی شگفت زده شوند، وجود دارد بنا بر این همه آحاد محبین مکلف هستند در جهاد تبیین پیام‌های عاشورا را نشر دهند و در نهادینه سازی مفاهیم حسینی نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به روز امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از ویژگی‌های عالم گیر و ابعاد که در همه مسائل فردی و اجتماعی انسان‌ها می‌تواند اثر گذار باشد توجه به واجب الهی و توصیه قرآنی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: برای بقا و تثبیت این امر الهی خون انسان‌های پاک از جمله امام حسین (ع) ریخته شده است بنابراین دین اسلام دین به من چه و به تو چه‌ها نیست.

صالحی با اشاره به روز عفاف و حجاب اضافه کرد: زنان ایرانی از دیرباز عفیف بوده و هستند، لخت شدن و خود نمایی کردن جنسیتی متعلق به فرهنگ اسلام نیست بلکه زاییده فرهنگ بر گل نشسته و شکست خورده غرب است که البته تلاش برای ترویج حجاب زدایی از جوامع مسلمین با اهداف شوم و شیطانی انجام می‌گیرد.

امام جمعه بندر خمیر با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کشور باید امید داشت که این تعاون ملت ایران مایه برکت و عزت کشور باشد و آنچه در کنار تقید و حساسیت برای حضور در این مشارکت بزرگ اهمیت دارد انتخاب کسی است که برای در دست گرفتن جایگاه بزرگ اجرایی شرایط و لوازم کافی را داشته باشد.

وی گفت: رئیس جمهور آینده باید ظرفیت درون و بیرون کشور را به خوبی بشناسد و برای بهره گیری از آن برنامه داشته باشد.

نظر شما