شناسهٔ خبر: 67524494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طحان نظیف:

گزارش‌های ارسالی مردم و نامزدها مستند باشد

زهرا علیدادی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: گزارش‌های ارسالی مردم و نامزدها مستند باشد تا قابلیت پیگیری داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با شبکه خبر صدا و سیما، اظهار داشت: فرآیند اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳) آغاز شد.

وی افزود: مردم در شعب اخذ رأی حضور دارند. فرآیند رأی‌گیری به صورت روان در حال انجام است و تاکنون با مشکل خاصی در این رابطه مواجه نبودیم.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: در صورتی که مردم از طریق سامانه «مردم ناظر» موردی را مبنی بر تخلف گزارش دهند، همکاران بنده در کارگروه‌های شش‌گانه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات موضوعات را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

وی بر این نکته تاکید کرد که سامانه معرفی شده از سوی شورای نگهبان «مردم ناظر» نام دارد و اگر سامانه‌های دیگری از سوی برخی معرفی شده، فاقد اعتبار است. از مردم درخواست می‌شود که به آن سامانه‌ها مراجعه نکنند.

طحان نظیف در خصوص نحوه دسترسی به سامانه «مردم ناظر» نیز گفت: مردم با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان یا جستجو در موتورهای جستجو می‌توانند به این سامانه دسترسی پیدا کنند. گزارش‌های ارسالی مردم و نامزدها نیز مستند باشد تا قابلیت پیگیری داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه به مردم اطمینان‌خاطر داد که از آرای آن‌ها به عنوان حق‌الناس پاسداری و صیانت خواهد شد و تاکید کرد: هر رأی به خصوص در این مرحله که رئیس‌جمهور منتخب باید برخوردار از حداکثر نسبی آرا باشد، مهم است و یک رأی نیز تعیین‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچه میزان آرای رئیس‌جمهور منتخب بیشتر باشد، وی می‌تواند با پشتوانه بهتری در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی تصمیم بگیرد.

طحان نظیف یادآور شد: انتخابات ریاست‌جمهوری در بیش از ۹۵ کشور نیز در حال برگزاری است. در شعب خارج از کشور نیز ناظران انتخاباتی حضور دارند و بر فرآیند اخذ رأی نظارت خواهند کرد.

نظر شما