شناسهٔ خبر: 67524476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی:

افزایش شور انتخابات/بیش از ۹۷ درصد فرآیند انتخابات مرکزی برخط است

اراک- رییس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه ۹۷ و نیم درصد فرآیند انتخابات مرکزی به صورت برخط است، افزود: شور انتخابات در این استان ساعت به ساعت در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر جمعه در محل ستاد انتخابات استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات گزارش نشده و به طور حتم با هرگونه تخلف، برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شمار عوامل اجرایی برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان، ۲۵ هزار نفر است، افزود: شور انتخابات در مرکزی ساعت به ساعت افزایش می‌یابد و میزان مشارکت نسبت به دور نخست قابل توجه است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه شمار شعب اخذ رأی همانند دور نخست ۱۰۶۸ شعبه پیش بینی شده است، افزود: تعداد شعبات اخذ رأی در شهرستان اراک ۲۸۲ شعبه ثابت و ۴۲ شعبه سیار است که ۲۵۶ شعبه شهری و ۶۸ شعبه روستایی است.

نظری گفت: شمار شعب اخذ رأی در شهرستان ساوه ۸۳ شعبه ثابت، ۵۳ شعبه سیار است که از این تعداد، ۷۹ شعبه شهری و ۵۷ شعبه روستایی است همچنین شعب شهرستان آشتیان شامل ۱۰ شعبه ثابت و ۱۲ شعبه سیار است که از هشت شعبه آن شهری و ۱۴ شعبه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه شمار شعب شهرستان خمین شامل ۶۴ شعبه ثابت و ۴۷ شعبه سیار است، افزود: از این تعداد ۵۹ شعبه شهری و ۵۲ شعبه روستایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تعداد شعب اخذ رأی شهرستان دلیجان را ۳۵ شعبه ثابت و ۱۱ شعبه سیار عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۷ شعبه شهری و ۲۹ شعبه روستایی است.

نظری گفت: همچنین شمار شعب شهرستان تفرش ۱۴ شعبه ثابت و ۱۸ شعبه سیار است که از این تعداد ۱۴ شعبه شهری و ۱۸ شعبه روستایی است.

وی گفت: شعب شهرستان خمین شامل ۶۴ شعبه ثابت و ۴۷ شعبه سیار است که ۵۹ شعبه شهری و ۵۲ شعبه روستایی است و شمار شعب اخذ رأی در شهرستان خنداب ۴۲ شعبه ثابت و ۲۰ شعبه سیار است که از این تعداد ۱۱ شعبه شهری و ۵۱ شعبه روستایی است.

نظری گفت: ۴۰ شعبه اخذ رأی ثابت و ۱۳ شعبه اخذ رأی سیار نیز در شهرستان کمیجان فعال است که ۳۸ شعبه شهری ۱۵ شعبه روستایی است.

وی شمار تعداد شعب اخذ رأی زرندیه شامل ۲۵ شعبه ثابت و ۳۳ شعبه سیار اعلام کرد و گفت: شمار شعب اخذ رأی شهرستان شازند شامل ۷۱ شعبه ثابت و ۶۵ شعبه سیار است که ۴۸ شعبه آن شهری و ۸۸ شعبه روستایی است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه ۴۰ شعبه ثابت و ۸ شعبه سیار در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان محلات فعال است، افزود: ۱۷ شعبه اخذ رأی شهرستان در فراهان فعال است که ۱۷ شعبه ثابت و ۲۳ شعبه سیار است که شامل ۱۳ شعبه آن شهری و ۳۷ شعبه روستایی است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه هویت شناسایی افراد برای رأی‌گیری با کارت ملی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه و با شناسنامه حدود ۴۵ ثانیه است، افزود: ۹۷ و نیم در صد از فرآیند انتخابات این استان به صورت برخط است.

نظر شما