شناسهٔ خبر: 67524368 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اینفلوئنسری که از گریه پول در می‌آورد

مقاله بسیار تند روزنامه آلمانی علیه رونالدو

یک فوتبال‌نویس آلمانی در متنی سراسر انتقادآمیز از رونالدو به فوق ستاره پرتغالی حمله کرد. مطلبی که خشم هواداران فوق ستاره را برانگیخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو همچنان چهره اول یورو 2024 است. اسطوره‌ای که هرچند هنوز گل نزده اما یک دلیل خوب برای بسیاری از فوتبال‌دوستان در جهت تعقیب و تماشای بازی‌های یورو 2024 است اما فوق ستاره محبوب و دوست‌داشتنی، منتقدان و مخالفانی هم دارد که البته کم تعداد نیستند و دیدگاه‌های اعتراض تندی علیه او دارند.

فوتبال‌نویس روزنامه آلمانی "TAZ" در مقاله‌ای با عنوان رونالدو، اینفلوئنسری که از گریه پول در می‌آورد، علیه او نوشت.

در این مقاله آمده است: کریستیانو رونالدو پردرآمدترین اینفلوئنسر در مسابقات قهرمانی اروپا است. او دیگر نمی‌تواند آنقدر خوب به توپ لگد بزند، با این حال بسیاری از چیزهایی در فوتبال هنوز حول او می‌چرخد.

بله، بالاخره فوتبال است و شخصی که بیشترین درآمد را در فوتبال کسب می‌کند یک پنالتی مهم را نیز از دست داد. وقتی اشک از خشم و شرم بر چهره رونالدو جاری شد، تمام ثروتش هم به او کمک نکرد. اما شاید در لحظه‌ای که او توسط میلیونرهای تیمش که در مقایسه با او از هر نظر ضعیف‌تر هستند، دلداری داده می‌شد، در ذهنش محاسبه می‌کرد که شاید این گریه روز مسابقه ارزشش را داشت.

2049950

مدیران تبلیغاتی نایکی مطمئناً قبلاً مشخص کرده‌اند که لوگوی برند معروف چند بار روی سینه بازیکن دیده می‌شود و چند نفر در مورد آن به صورت آنلاین صحبت می‌کنند. پس بیایید در مورد کریستیانو رونالدو صحبت کنیم، سفیر برندی که هنوز فوتبال بازی می‌کند، چهره تبلیغاتی‌ای که مدت‌هاست خودش به یک برند تبدیل شده است!

او شاید در سبک بازی این تیم ملی پرتغال چندان سازگار و جور نیست. رونالدو تقریباً در هر نمای نزدیک مردی 39 ساله را نشان می‌دهد که زمانی یکی از بهترین فوتبالیست‌های روی زمین بود. حتی قبل از پخش سرود ملی، این نمایش تبلیغاتی عجیب درباره "CR7" شروع می‌شود. 

بسیاری از جمله گزارشگر بازی پرتغال-اسلوونی در یک هشتم نهایی در واقع از این عبارت مخفف که از حرف اول نام و شماره پیراهن رونالدو تشکیل شده، هنگام صحبت در مورد او استفاده می‌کنند. عطر، زیر شلواری، عینک و ساعت با برچسب CR7 فروخته می‌شود و همه این‌ها مطمئناً به ضرر رونالدو نیست. حتی واکنش آن دختربچه پرتغالی به حضور در کنار رونالدو و لمس او قبل از شروع بازی و پخش سرود ملی، بازتابی جهانی پیدا کرد.

2047223

شهرت جهانی فقط با یک لمس؛ این مسابقات یک دختربچه را نیز بی‌نهایت خوشحال کرده بود زیرا او این فرصت را داشت که با دست خود رونالدوی بزرگ، اسطوره‌اش و موفق‌ترین اینفلوئنسر جهان را لمس کند. 

رونالدو بیش از 600 میلیون فالوور در اینستاگرام دارد و پست‌های او میلیاردها تعامل ایجاد می‌کند، آن‌قدر زیاد که تولیدکننده کالاهای ورزشی نایکی، همانطور که بسیاری از اخبار ورزشی در پاییز اعلام کردند، یک "قرارداد میلیارد دلاری" جدید با این بازیکن مسن بست. به امید پیروزی و قهرمانی رونالدو در تورنمنت‌ها برای سود بردن از محبوبیت پرتغالی.

مدت‌هاست که محبوبیت رونالدو کاملاً از مهارت‌های بازی او جدا شده است. این احتمال وجود دارد که او بازی خوبی در باشگاه خود النصر عربستان داشته باشد که مطمئناً دستمزد خوبی به او می‌دهد، اما او هنوز در یورو 2024 موفق به انجام این کار نشده است. هم تیمی‌هایش خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کنند تا او را در کانون توجه قرار دهند تا در نهایت بتواند گل بزند.

این او را به اولین فوتبالیستی تبدیل می‌کند که در شش دوره مسابقات قهرمانی اروپا گل زده است، چیزی که هیچ کس قبل از او به آن دست نیافته و مطمئناً باعث می‌شود مردم حتی بیشتر شلوار، زیر شلواری، عطر، ساعت و عینک CR7 را بخرند. بارها و بارها، همکارانش جانفشانی می‌کنند، حتی اگر بدانند که شانس خودشان برای گلزنی بهتر است.

2050141

اما او بسیاری از پاس‌ها را از دست می‌دهد و حتی هم تیمی‌هایش را سرزنش می‌کند؛ چرا؟ زیرا فکر می‌کند پاس‌های آنها ناکافی است. او همچنین اجازه دارد هر ضربه ایستگاهی را بزند، اما هوادارانی که در سکوهای پشت دروازه نشسته‌اند، مدت‌هاست می‌دانند که اگر رونالدو ضربه ایستگاهی بزند، باید حواسشان باشد که توپ به صورتشان برخورد نکند زیرا او معمولاً توپ را به هر جایی می‌فرستد غیر از دروازه.

در عوض ولی تحسین هواداران رونالدو برای هر کاری که او انجام می‌دهد، دست نخورده باقی مانده است. به ندرت در یک بازی کسی مخفیانه وارد زمین نمی‌شود تا با رونالدو سلفی بگیرد. و هیچ یک اهمیتی نمی‌دهند که رونالدو فقط در زمین راه برود.

اگر او این ثروت را نداشت، ممکن بود مدت‌ها پیش به دلیل فرار مالیاتی به زندان می‌افتاد و زمانی که زنی به او اتهامات تجاوز جنسی زد، دچار مشکل جدی می‌شد. امشب در مرحله یک چهارم نهایی مقابل فرانسه شاید آخرین فصل این نمایش رونالدو باشد.

نظر شما