شناسهٔ خبر: 67524089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

چشم بازارها به مثلث انتخاباتی چشم بازارها به مثلث انتخاباتی

رقابت انتخاباتی نامزدها به پیچ آخر رسید دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری در حال برگزاری است و در روز آتی تکلیف بازارها با رییس جمهور آتی ایران مشخص خواهد شد. پس از شهادت سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهور ایران، کشور بار دیگر در دوراهی انتخابی سرنوشت‌ساز قرار گرفته است و بازارها هم

صاحب‌خبر -

رقابت انتخاباتی نامزدها به پیچ آخر رسید دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره  ریاست‌ جمهوری   در حال برگزاری است و در روز آتی تکلیف  بازارها با رییس جمهور آتی ایران مشخص خواهد شد.

پس از شهادت سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهور ایران، کشور بار دیگر در دوراهی انتخابی سرنوشت‌ساز قرار گرفته است و بازارها هم به نتیجه انتخابات چشم دوخته آمد.

در حال حاضر مروری به اخبار بین‌المللی نشان می‌دهد که جهان سه انتخابات مهم را در این برهه به نظاره نشسته است.

 بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از شمارش آراء انتخابات پارلمان انگلیس در روز جمعه، حزب کارگر به رهبری کی یر استارمر توانست با کسب بیشترین آراء  پیروز انتخابات شود.

این بزرگترین شکست محافظه‌کاران از قرن ۱۹ میلادی است. محافظه‌کاران غالبا در سیاست خارجه مواضع تندتری اتخاذ می‌کنند ولی حزب کارگر که اکثریت قاطع آراء را به دست آورده مخالف برگزیت است و مواضع منعطف‌تری نسبت به محافظه‌کاران در سیاست خارجی دارد. که باید دید این انعطاف سیاستی شامل ایران می‌شود یا خیر؟

همزمان مرحله دوم انتخابات پارلمانی فرانسه در روز یکشنبه  برگزار خواهد شد. خبرها از برتری حزب راست‌گرای جبهه ملی به رهبری مارین لوپن مورد توجه قرار گرفته و نگرانی‌های داخلی و بین‌المللی را برانگیخته ست.

 انتخابات ریاست‌ جمهوری  در ایران هم سومین راس این مثلث انتخاباتی شکل گرفته در جهان است که فعالان اقتصادی آن را زیر نظر گرفته اند.

انتخابات ریاست‌ جمهوری در حال حاضر مهم‌ترین پارامتر اثرگذار بر بازارهای داخلی است  تتر در حال حاضر رشد کرده و در صورتی که پس از انتخابات روند نزولی نگیرد برای بازار ارز و طلا خطرناک خواهد بود.

در هفته جاری اونس جهانی طلا رشد قابل توجهی داشت،مخالفت یکی از اعضای فدرال رزرو با ادامه تثبیت نرخ بهره در سطح فعلی در کنار ادامه رشد تقاضای مزایای بیکاری برای نهمین هفته متوالی باعث تضعیف بازده اوراق قرضه ده ساله شد و کاهش بازده اوراق قرضه، قدرت رقابت طلا را افزایش داد و سبب رشد اونس جهانی طلا در هفته جاری شد.

در هفته جاری نیم سکه و ربع سکه تنها اقلام بازار طلا بودند که رشد قیمت را ثبت کردند‌ ولی رشد  ۱.۷ درصدی اونس جهانی طلا به تعدیل حباب طلا و تعدیل کمتر قیمت سکه کمک کرد و باعث شد طلای آب‌شده و سکه امامی کمتر از دلار کاهش پیدا کند.

IMG_20240705_105151_749

در معاملات پشت خطی  تتر رشد کرده است ولی باید دید پس از انتخابات حباب درهم، تتر و طلای آب شده تعدیل میشود  یا خیر؟ زیرا در صورتی که این موارد تعدیل نشود اصلاح قیمت‌ها در بازار ارز و طلا ماندگار نخواهد شد.

 

منبع: ecoiran-66763

نظر شما