شناسهٔ خبر: 67523980 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

بشیر بی‌آزار از دلائل بازداشتش گفت/وظیفه دولت‌ها هدایت موسیقی است

علیرضا سعیدی

بشیر بی‌آزار فعال فرهنگی و هنرمند حامی فلسطین با حضور در تالار وحدت درباره موارد مختلفی از بازداشت غیرقانونی خود در فرانسه و انتخابات تا هدایت موسیقی در دولت ها سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بشیر بی‌آزار فعال فرهنگی و هنرمند حامی فلسطین که به تازگی بعد از مدتی بازداشت غیرقانونی آزاد شد برای حضور در انتخابات به تالار وحدت رفت و در جمع خبرنگاران در سخنانی بیان کرد: دنیای هنر و رسانه است و همه بر این اساس رویکردهای خود را جلو می‌برند. غرب همه دروغ‌هایی را که گفته و آنچه را که ساخته به واسطه رسانه ساخته است. هر چقدر هنرمندان ما بتوانند در معرفی ایران و واقعیت‌ها و آزادی‌های ایران تلاش کنند یک جهش بزرگ خواهیم داشت.

وی درباره حضور هنرمندان در انتخابات گفت: مشارکت و حضور هنرمندان در انتخابات و ماندن پای کشور بسیار ارزشمند است.

این تهیه کننده حوزه موسیقی درباره انتظار خود از رئیس جمهور آینده به خبرنگار مهر بیان کرد: به نظرم موسیقی یکی از اصلی ترین پایه‌هایی است که جامعه می‌تواند به وسیله آن پیامی دریافت کند اما هر حکومتی وظیفه اش هدایت موسیقی است. انتظار دارم مدیر دولتی که در این عرصه فعالیت دارد به جای محدودیت و سانسور کردن فضا را به گونه‌ای فراهم کند که هنرمند به تولید محتوای درست هدایت شود.

بی آزار در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره جزئیات دستگیری خود در فرانسه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: احضاریه تند و تیزی به دست من رسید که باید به جایی می‌رفتم برای پاره‌ای از توضیحات. این متن را برای برخی وکلای فرانسوی فرستادم و جالب بود که همه پرسیدند در فضای مجازی چیزی نوشتی؟ و توضیح دادم که درباره فلسطین مطلب نوشتم. فکر نمی‌کردم واقعاً قرار است من را به این دلیل که درباره فلسطین نوشته ام دستگیر کنند.

در ادامه بی‌آزار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دیدار داشت و درباره تجربه بازداشتش در فرانسه صحبت کرد.

نظر شما