شناسهٔ خبر: 67521980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

پرداختی‌های دولت به برخی افراد در شب انتخابات بی‌اخلاقی بزرگی بود

19 دی آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ برخی پرداختی‌های دولت به برخی افراد شب انتخابات صورت گرفت که این بی‌اخلاقی بزرگی است اما مردم آگاه هستند.

صاحب‌خبر -
محمدرضا عارف در حاشیه حضور در مرحله دوم‌ چهاردهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: برخی پرداختی های دولت به برخی افراد شب انتخابات صورت گرفت و این بی‌اخلاقی بزرگی است اما این مسائل شاید در کوتاه مدت به افراد کمک کند اما در بلندمدت تاثیری ندارد و مردم آگاه هستند.
وی افزود: رأی دادن یک وظیفه است‌ و به نظر من بهتر است که آدم هرچه زود‌تر وظیفه‌اش را انجام بدهد. در کنار این وظیفه شخصی، احساس می‌کنم اگر مسئولین زود‌تر رأی بدهند، جوانان انگیزه بیشتری برای‌ مشارکت و حضور پیدا می‌کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری از اینکه امروز مشارکت بیش از جمعه گذشته را شاهد باشیم، افزود: ۶۰ درصدی که نیامدند، باید علت نیامدنشان بررسی شود؛ طبیعتا حرف‌هایی دارند. ان شاءالله بتوانیم با تعامل با آنها و پیگیری مطالباتشان که قطعا مطالبات به حقی هست، در انتخابات‌های آینده حضور آنها را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه همیشه اعتقاد به یک رقابت جدی و اخلاق مدارانه داشتیم، گفت: در رقابت در همه زمینه‌ها باید با رعایت اخلاق دیدگاه های خودمان را مطرح کنیم تا مردم انتخاب کنند. فردای انتخابات ما وارد فاز رفاقت می‌شویم و انتظار ما این است که از فردا شاهد یک همبستگی و یک صمیمیت بین رقبای دیروز باشیم.
عارف یادآور شد:‌ رئیس جمهور هر کس باشد باید خود را رئیس جمهور ۸۰ میلیون نفر بداند و موظف به پیگیری منویات و نظرات همه ۸۰ میلیون نفر هست که به اعتقاد من اتفاقاً باید اولویت داد به کسانی که به او رای ندادند.
وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید مطالبات مردم را گوش کند و حرکت رئیس جمهور باید طبق قانون باشد و خودش را به هیچ وجه فراقانون نداند و قوانین و اسناد بالادستی داریم و هم مطالبات مردم هست که باید در چهارچوب قانون این‌ها ملاک عمل قرار بگیرد.

نظر شما