شناسهٔ خبر: 67517146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دور دوره انتخابات در گیلان آغاز شد

چهاردهمین دوره انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق، راس ساعت هشت صبح امروز هشتم تیر در گیلان و همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، چهاردهمین دوره انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق، راس ساعت هشت صبح امروز هشتم تیر در گیلان و همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

در دوره دوم انتخابات، به ترتیب حروف الفبا،  مسعود پزشکیان با کد 22 و سعید جلیلی با کد 44 حضور دارند.

 بر اساس آمار 2 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هشتم تیر در گیلان هستند که با توجه به گردش‌پذیر بودن گیلان،  400 هزار برگه تعرفه بیشتر برای استان گیلان درنظر گرفته شده تا شماره تعرفه‌های برگه رای به دو میلیون 400 هزار برسد.

 تمامی تجهیزات مورد نیاز رای‌گیری شامل دستگاه‌های احراز هویت، صندوق اخذ رأی، بنر، بست و هولوگرام به فرمانداری‌های سراسر استان در روزهای گذشته ارسال شده است وگیلان برای برگزاری انتخاباتی پرشور آمادگی کامل داشته و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات 35 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، انتظامی، نظارتی، امنیتی و بازرسی فعالیت می‌کنند، افزود:  رای دهندگان باید یکی از مدارک هویتی خود از جمله شناسنامه یا کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و طبق اعلام وزارت کشور، مهری بر شناسنامه‌ها زده نمی‌شود و به همراه داشتن کارت ملی کافی است. 

به گزارش تسنیم، مردم گیلان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که سال 1400 برگزار شد 57.35 درصد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سال 1402 برگزار شد 40.15 درصد مشارکت داشتند و در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 32.69 درصد مشارکت ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما