شناسهٔ خبر: 67517051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

ماجرای اخراج برادر لاریجانی‌ها از کانادا چیست؟

گفته می‌شود که دایره تجدیدنظر اداره مهاجرت کانادا، لغو اجازه اقامت دائم و اخراج باقر اردشیر لاریجانی، مقام پیشین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی و برادر علی و صادق لاریجانی، از کانادا را تائید کرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - چندی قبل دولت کانادا قانونی را صادر کرد که به موجب آن اقامت مسئولان جمهوری اسلامی ایران در این کشور لغو شود و مجبور به ترک کانادا شوند. این قانون شایعاتی را نیز به راه انداخت. اکنون اما یک فعال رسانه‌ای آن سوی آبی از مدعی لغو اقامت برادر لاریجانی‌ها شده است.

photo_5780719964452406131_y (2)

بر اساس آنچه کامران ملک‌پور ادعا کرده، دایره تجدیدنظر اداره مهاجرت کانادا، لغو اجازه اقامت دائم و اخراج باقر اردشیر لاریجانی، مقام پیشین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی و برادر علی و صادق لاریجانی، از کانادا را تائید کرده است.

گویا باقر لاریجانی شهریور ۱۳۹۶ (سپتامبر ۲۰۱۷) به همراه همسرش فاطمه حسن‌زاده آملی و ادریس، پسرش، اقامت دائم کانادا را به عنوان نیروی کار متخصص به دست آورده اند.

گفته می‌شود باقر لاریجانی از زمان گرفتن اقامت کانادا، بیشتر اوقات را در ایران زندگی کرده است و تا مهر ۱۴۰۱ تنها ۲۵۸ روز در کانادا اقامت داشته است.

مقامات اداره مهاجرت کانادا، در پی آخرین مراجعت او به کانادا در ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ، و تنها ۱۲ روز پیش از انقضای کارت اقامت دائمش به او اعلام کردند به خاطر این‌که در مدت ۵ سال پیش از آن، دست‌کم ۷۳۰ روز در کانادا اقامت نداشته، اجازه اقامت او لغو شده و باید این کشور را ترک کند.

رسیدگی به درخواست تجدیدنظر لاریجانی ۸ آذر ۱۴۰۲ به صورت آن‌لاین برگزار شده و وکیل دولتی که مسئول رسیدگی به این درخواست بوده، حکم خود را ۵ بهمن ۱۴۰۲ صادر کرده است.

باقر لاریجانی در مقاطع مختلف معاون فرهنگی و حقوقی، آموزشی، درمان و دارو، و دانشجویی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی بوده است. در کارنامه او ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز دیده می‌شود..

بر اساس مدارک اداره مهاجرت کانادا، پسر باقر لاریجانی اکنون شهروند کانادا است و همسر او نیز تقاضای خود برای اخذ شهروندی این کشور را ارائه داده است. دختر او هم از اقامت دائم کانادا برخوردار است اما هم‌اکنون در آمریکا زندگی می‌کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما